جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کیوان محمدی در جلسه تکریم بازنشستگان و پیشکسوتان سازمان برنامه و بودجه گیلان، اظهار کرد: بازنشستگی مقوله دوست‌داشتنی است و در همه دنیا همه دوست دارند بازنشسته شوند تا بتوانند به گردش و سفر بروند، اما در بعضی کشورها بازنشستگی مایه غم و اندوه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: اگر شرایط غم و اندوه برای بازنشستگان جامعه ایجاد شود آنگاه شاغلان و جوانان جامعه چه ذهنیتی از بازنشستگی خواهند داشت؟ کسانی که اکنون مشغول هستند آیا فکر نمیکنند این آیینه تمام‌نمای ما خواهد بود؟

وی توجه به بازنشستگان را تزریق امید به حال و آینده دانست و گفت: اگر به بازنشستگان توجه شود، کسانی که اکنون مشغول هستند هم شور و شعف بیشتری خواهند داشت که زودتر بازنشسته شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر ژرف‌اندیشانه فکر کنیم توجه به بازنشستگان یکی از عقلانی‌ترین  کارهایی است که در یک جامعه می‌توان انجام داد و از خدمات ارزشمند یک دولت به ملتش خواهد بود.

محمدی با اشاره به احترام و تکریم به ریش‌سفیدان در فرهنگ جامعه ایرانی – اسلامی از گذشته تاکنون، اضافه کرد: احترام به گذشته بدون توجه به اهداف آینده عقلانی نیست.

وی افزود: یکی از دعاهای ما در مخازن معارف الهی و ادعیه ائمه معصوم(ع) عاقبت به خیری است. این دعا در ابعاد مختلف دنیوی و اخروی وجود دارد. از لحاظ دنیوی شامل استقلال در زمینه اقتصادی، از لحاظ اجتماعی شامل احترام و ادب، از لحاظ فرهنگی هم ما کسانی را که دوست داریم دعا می‌کنیم که عاقبت به خیر شوند و از لحاظ سیاسی همان تجارب در مشورت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب بازنشستگان در همه امور، گفت: می‌توان شرایطی را فراهم کرد که حداقل یک‌سوم و یک‌چهارم اعضای شورای شهر از بازنشستگان باشند، اما بازنشستگان بخاطر سن خود خیلی راحت مسائل را بازگو می‌کنند و واهمه‌ای از بیان مسائل ندارند.

محمدی نگاه به سالمندان را یکی از شاخص‌های توسعه کشور دانست و افزود: در بعضی کشورها هرچقدر سن بالاتر می‌رود امید بیشتر می‌شود و می‌دانیم تا امید و انگیزه نباشد، نمی‌توان کار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمانی که وارد سازمان شدیم توانستیم پرونده همه بازنشستگان را از استانداری گرفته و برای آنها از سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور پرداخت وجوهات آنها کد اخذ نماییم. علاوه بر این سعی کردیم از وجود و مشاوره آنها در جاهای مختلف مخصوصا تدوین برنامه ششم توسعه بهره‌مند شویم و در عین حال عزت و احترام آنها را تا حد ممکن حفظ کنیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil