پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر اینکه حمایت‌های اقتصادی و قانونی از محیط بانان کافی نیست، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای رفع مشکلات حوزه حیات وحش و محیط زیست کشور گام برداشته و در لایحه حمایت از محیط بانان به مشکلات محیط بانان توجه جدی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل وزارت محیط زیست تاکید کرد و افزود: با تشکیل وزارت محیط زیست نظارت و توجه مجلس و دولت به این حوزه شکل بهتری به خود گرفته و علاوه بر رفع مشکلات محیط بانان می‌توان مشکلات زیست محیطی کشور را هم به درستی مدیریت کرد.

لزوم توجه جدی به معاضدت‌های قضایی محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان

وی با انتقاد از کمبود محیط بان در کشور، بر لزوم توجه به افزایش اقتدار، اختیارات و همچنین افزایش محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان تاکید کرد و گفت: باید همانطور که نیروی نظامی و انتظامی کشور با اقتدار لازم در مقابله با اشرار از سلاح خود استفاده می‌کنند محیط بانان هم بتوانند در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز و متعدیان به محیط زیست از سلاح خود استفاده کنند و تا زمانی که محیط بانان اقتدار و اختیارات لازم برای استفاده از سلاح خود را نداشته باشند همچنان باید شاهد شهادت آنها و همچنین کشتار حیات وحش کشور از سوی شکارچیان غیرمجاز باشیم.

کوچکی‌نژاد بر لزوم توجه جدی به معاضدت‌های قضایی محیط بانان در لایه حمایت از محیط بانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه حمایت و دفاع کافی از محیط بانانی که تمامی عمر و زندگی خود را در راستای حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی کشور صرف کرده و جان آنها به طور مداوم از سوی شکارچیان غیرمجاز و متعدیان به محیط زیست در معرض خطر قرار دارد در محاکم قضایی صورت نگرفته و در صورت ضرب و جرح از سوی شکارچیان غیرمجاز روند پیگیری پرونده آنها به کندی انجام می‌شود، در حالی که اگر یک نیروی نظامی مورد تعدی قرار بگیرد تمامی دستگاه‌های نظامی برای حمایت از وی بسیج می‌شوند.

امکانات و تجهیزات محیط بانان جوابگوی حفاظت از عرصه های طبیعی وحیات وحش کشور نیست

کوچکی نژاد با انتقاد از اینکه امکانات و تجهیزات محیط بانان جوابگوی حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور نیست بر لزوم توجه جدی رفع کمبود تجهیزات و امکانات این قشر در لایحه حمایت از محیط بانان تاکید کرد و ادامه داد: تجهیزات محیط بانان برای مواجهه با شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچان چوب باید به روز و پیشرفته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، از حقوق اندک محیط بانان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به این قشر حق ماموریت و اضافه کاری تعلق نمی‌گیرد و با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور و حیات وحش کشور را به نیروی انتظامی واگذار کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه می‌توان حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور را به نیروی انتظامی وگذار کرد، تصریح کرد: با تقویت نیروی انتظامی می‌توان در راستای حفاظت بهتر از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور گام برداشت البته شاید در این راستا مشکلاتی به وجود آید اما با برنامه ریزی درست می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

انتقاد از وجود تنها 200 محیط بان در استان گیلان

کوچکی نژاد با انتقاد از وجود تنها 200 محیط بان در استان گیلان، گفت: در حالی که در حدود 500 هزار هکتار جنگل در این استان وجود داشته و علاوه بر این حفاظت از سواحل و مناطق حفاظت شده استان هم نیازمند نیروی انسانی کافی است اما کمبود نیروی محیط بان به شدت دیده می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس با استفاده از ظرفیت خود به رفع تمامی مشکلات محیط بانان در لایحه حمایت از محیط بانان توجه می‌کند، یادآور شد: با اهتمام تمام لایحه حمایت از محیط بانان را به شکلی تنظیم و تصویب می‌کنیم که با اجرای آن تمامی مشکلات محیط بانان رفع شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil