جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین و تجلیل از مفاخر گیلانی در مجتمع شهید مطهری انزلی با بیان اینکه این جلسه در این سطح، به اولین های استان اضافه شد، گفت: جشنواره شکوه اندیشه، روش های نوین تدریس معارف دین که به گیلان اضافه شده است، به حق است.

وی با اشاره به نزدیک شدن محرم اظهار کرد: اولین عزاداری رسمی که به صورت یک فرهنگ علوی جاری و ساری شد مربوط به آل بویه است که از همین دیار توسط معزالدوله دیلمی در سال ۳۵۲ هجری قمری انجام شد.

فاضلی در ادامه به تشریح برگزاری این همایش اشاره و بیان کرد: در دیدار با پیشکسوتان عرصه دین که مرحله نخست این جشنواره بود، نکات بسیار آموختیم که راهگشای ما در بسیاری از امور است.

وی تاکید کرد: اجرای این جشنواره استانی نشان داد تازه ابتدای راه هستیم و باید بانک اطلاعاتی از بزرگان دینی استان تشکیل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مساحت استان که بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۲ کیلومتر است اذعان کرد: استان گیلان با این مساحت کم ۲۸ اُمین استان کشور است در حالیکه ۹۲۸بقعه متبرکه، ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، سه هزار مسجد، ۱۳ حوزه علمیه، یک هزار و ۲۵ طلبه، ۶۶ استاد حوزه و هشت هزار شهید دارد.

وی با تاکید بر پیوستگی بین علم و ادب و فکر تصریح کرد: همانطور که در نهج البلاغه آمده است اگر علم را با ادب و تفکر همراه کنید، این علم همیشگی خواهد بود.

فاضلی با اشاره به تفاوت علم در حکومت اسلامی و سایر حکومت ها اظهار کرد: علم وقتی برای عالم، درونی شود و با ادب او آغشته شود برایش زیور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فضای خاصی در گیلان وجود دارد و باید با این عینک به این استان نگریسته شود و اینگونه آنرا تبلیغ کنیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil