جمعه 10 فروردین 1403

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی جنتی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با تبریک فرارسیدن این ایام، با تاکید بر اینکه امروز خطر اصلی متوجه فرهنگ کشور است، گفت: موضوع دفاع مقدس بسیار فراتر از یک مقطع تاریخی است زیرا دفاع از دین، شرف و میهن همواره از گذشته وجود داشته است.

 ایران همواره رشک بدبینان را بدنبال داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران عزیز ما امروز همچون نگینی ارزشمند بر انگشتر خاورمیانه می درخشد و همواره رشک بدبینان را بدنبال داشته است.

وی گفت: مردم ایران هرگز حاضر به سر فرود آوردن در برابر استبداد و استکبار نبوده و نیستند زیرا روح حماسه و شجاعت همواره در فرهنگ تاریخ ایران زمین جاری و ساری بوده است.

 ملت ایران باید به بصیرت همیشگی عادت کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نوجوانان ما از مدرسه با خواندن داستان آرش کمانگیر و یکی از نخستین اسطوره های حماسی کشور آشنا می شوند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند؛ همانطور که وقتی سرگذشت شهید حسین فهمیده، شهید باکری، شهید صیاد شیرازی، شهید همت و ... را می خوانند و به خود می بالند.

وی با تأکید بر اینکه باب حماسه، ایثار و دفاع هرگز بسته نشده و نخواهد شد، گفت: دشمن هر روز با ترفندی تازه در فکر نفوذ به مرزهای آبی، خاکی، هوایی و عقیدتی ما است.

 امروز خطر اصلی متوجه ارزش های فرهنگی است

جنتی ادامه داد: ارزش هایی که مردم ایران به آن پایبند هستند، پایداری و دوری گزیدن از فرهنگ کمونیست، سرمایه داری و صهیونیسم است. این ملت باید به بصیرت همیشگی عادت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفاع، حماسه و ایثار در حوزه فرهنگ و هنر نه تنها معنا و مفهوم عمیق و ارزشمند دارد، بلکه بسیار مؤثرتر از حوزه هایی است که رویارویی مستقیم در آنها صورت می گیرد. امروز خطر اصلی متوجه ارزش های فرهنگی است.

 شکست پروژه ماهواره ای رژیم صهیونیستی برای توسعه اینترنت رایگان

عضو کابینه دولت یازدهم به منفجر شدن راکتی که قرار بود یک ماهواره رژیم صهیونیستی را به هوا پرتاب کند، اشاره کرد و گفت: اخیرا راکت «آلکنو» که قرار بود ماهواره «آموس» را به فضا ببرد، قبل از پرتاب، منفجر شد و از بین رفت.

جنتی افزود: این ماهواره ساخت رژیم صهیونیستی بود و هدف اصلی پرتاب آن، توسعه اینترنت رایگان برای کشورهای در حال توسعه در آفریقا و آسیا اعلام شده بود. به نظر شما چنین هدفی قابل باور است!؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عدم موفقیت پرتاب راکت «آلکنو» و ماهواره آموس ساخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز سلاح دشمن فناوری رسانه ای فضای مجازی و بنگاه های تبلیغاتی است که در انحصار اوست؛ این راکت هم ساخت رژیم صهیونیستی بود و هزینه های آن را یکی از کارتل های خصوصی آمریکایی با پشتیبانی رژیم صهیونیستی تامین کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هدف اصلی توسعه اینترنت رایگان برای کشورهای در حال توسعه آفریقایی و آسیا عنوان شده اما به نظر شما داشتن چنین هدفی قابل باور است؟ عجیب است که رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان رژیم تروریستی خیرخواه ملت ها باشد؟

 با توسعه دانش و فناوری در جهان مخالفتی نداریم

جنتی تصریح کرد: با توسعه دانش و فناوری در جهان مخالفتی نداریم بلکه خود به سوی فتح قله های پیشرو هستیم، اما با تجاوز به مرزهای زمینی هوایی بدون اجازه، برای تضعیف ارزش های ملتها و هویت آنها مخالفیم.

عضو کابینه دولت یازدهم همچنین گفت: تردیدی نداریم آنها ظرف چند سال آینده دوباره اقدام به ساخت چنین ماهواره هایی خواهند کرد زیرا هدف آنها تغییر هویت فرهنگ ارزش های دینی و ملت های آزادیخواه همراه با اینترنت رایگان است.

 باید به سلاح دانش و فناوری مجهز شویم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز جبهه دفاع از هویت دینی و ارزش های فرهنگی، جبهه ای غیرمستقیم، پیچیده، بسیار مهم و مه آلود است، گفت: باید به سلاح دانش و فناوری مجهز شویم.

جنتی تاکید کرد: عرصه دفاع و حماسه هنوز باز بوده و بسیار گسترده تر و پیچیده تر از قبل شده است.

به گفته وی، امروز رزمندگان ما در لبنان، سوریه و عراق وارد عرصه رویارویی مستقیم شده اند و همانطور که شاهد عزیمت جمع کثیری از داوطلبان برای دفاع از حرم اهل بیت(س) هستیم.

 پدیدآورندگان حوزه فرهنگ و هنر در خط مقدم جبهه فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: پدیدآورندگان حوزه فرهنگ و هنر در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و باید بتوانند از پس کارتل های هنری غرب برآیند.

جنتی افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه باید با تولیدات فاخر و خوی، جریان انتقال و تأثیرپذیری فرهنگ را به نفع خود معکوس کنند.

به گفته وی، مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگ نیز رسالتی غیر از این ندارند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی سخنگو، مرتضی حاجی فرمانده مرکز بسیج وزارت فرهنگ و شماری از معاونین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده سه شهید مدافع حرم، عباسعلی علیزاده، روح الله قربانی و فیروز حمیدی زاده با اهدای لوح قدردانی و هدایا تجلیل شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil