چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امیر جانبازی از آغاز به کار امروز سایت مربوط به سرشماری نفوس و مسکن شهرستان خبرداد و گفت:برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی 21 روز زمان تعیین شده تا مردم سراسر کشور بتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر به هر دلیل افراد نتوانستند به شیوه اینترنتی اطلاعات را تکمیل کنند از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه مأموران سرشماری با مراجعه حضوری به درب منازل اطلاعات مربوطه را تکمیل خواهند کرد.

وی با اشاره به سه دلیل عمده برای استفاده از شیوه اینترنتی افزود:این شیوه سهولت بیشتری برای خانوار داشته و به راحتی می تواند اطلاعات را در کمترین زمان ممکن تکمیل کند. همچنین کاهش هزینه‌های سرشماری و در نهایت آنالیز اطلاعات به شیوه اینترنتی از دیگر مزیت‌های این شیوه است.

فرماندار رودسر با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات حاصل از سرشماری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در کشور ادامه داد:هر چه آمار و اطلاعات کامل تری داشته باشیم شرایط بهتری برای در نظر گرفتن اعتبارات و تجهزات در شهرستانها ایجاد می شود و تصمیم گیری در زمینه های اقتصادی،فرهنگی،عمرانی و اجتماعی بهتر صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت سرشماری برای مردم از اصحاب رسانه و دستگاههای اجرایی خواست به عنوان وظیفه برای شفاف سازی و همکاری بهتر و بیشتر مردم تلاش نمایند و هدفگذاری در این مسیر را رفاه اجتماعی و توسعه و پیشرفت شهرستان بدانند که یقینا تاثیرگذار خواهد بود.

جانبازی با بیان اینکه مشارکت در ثبت و تکمیل اطلاعات نفوس و مسکن وظیفه قانونی و شرعی همگانی است، گفت: 28 سوال در فرم‌های مربوطه پیش‌بینی شده که بخش اعظم آن مربوط به اطلاعات هویتی، فرزندآوری، مهاجرت،سطح سواد،اشتغال،مسکن و جمعی است.

فرماندار رودسر ادامه داد:در رابطه با این اطلاعات سوالات حساسیت‌ برانگیز نداریم و هیچ گونه اطلاعاتی از درآمد و هزینه خانوار دریافت نخواهد شد. همچنین 100درصد اطلاعات مرکز آمار طبق قوانین محرمانه بوده و حتی در اختیار مقام قضایی نیز قرار نخواهد گرفت.

جانبازی با تأکید بر اینکه در این سرشماری با سازمان هدفمندی یارانه‌ها هیچ ارتباط و تبادل اطلاعاتی صورت نخواهد گرفت، عنوان کرد:در بخش مسکن نوع نیز سوالاتی پرسیده خواهد شد.

فرماندار رودسر تصریح کرد:در سرشماری نفوس و مسکن گذشته، جمعیت شهری شهرستان رودسر ۶۹هزار و ۷۵۰ نفر و جمعیت روستایی آن نیز  ۷۴ هزار و ۴۹۰ نفر بوده که در مجموع  ۱۴۴ هزار و ۲۴۰ نفر بوده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil