جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فاطمه شیرزاد در نشستی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال اخیر شورای اسلامی شهر رشت حمایت‌های خوبی را در راستای توسعه سلامت با سیاستگذاری‌های کمیسیون بهداشت انجام داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دیداری را با انجمن حمایت از بیماران کلیوی داشتم اظهار کرد: در بودجه سال گذشته و امسال شورای شهر رشت رقم مناسبی برای حمایت از انجمن حمایت از بیماران کلیوی در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت بیمارستان رازی را تنها مرکز درمانی دیالیزی استان گیلان عنوان کرد و گفت: خرابی دستگاه‌های دیالیز نیز مشکلاتی را برای بیماران کلیوی ایجاد کرده است.

شیرزاد با بیان اینکه دولت و وزارت بهداشت در حوزه سلامت به‌خوبی عمل کرده است بیان کرد: عملکرد استان‌ها در حوزه سلامت ضعیف بوده است و بهتر است بخش درمان با اختصاص بیشتر به بخش خصوصی تقویت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه در پارلمان محلی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در حوزه سلامت و بهداشت می‌توانند کمک زیادی کرده و باید سهم بیشتری را برای گیلان مطالبه کنند.

رئبس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت مطرح کرد: برای نخستین بار پاکبانان در سرای محلات علیه هپاتیت "ب" واکسیناسیون شدند و ویزیت رایگان پاکبانان انجام شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات شهر را حل کنیم مطرح کرد: نیاز است دولت نگاه ویژه ای در حمایت از بیماران کلیوی داشته باشد و هلال احمر گیلان آمادگی دارد چند دستگاه دیالیز را به گیلان وارد کند.

وی با اعلام اینکه برای ایجاد درمانگاه ویژه برای اقشار آسیب پذیر قدم‌هایی را برداشتیم اظهار کرد: در تلاشیم نخستین درمانگاه اقشار آسیب پذیر را ایجاد کنیم و مبحث تجهیزات و امکانات آن را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر به نتیجه برسانیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه باید فرهنگ سازی را تقویت کنیم بیان کرد: رسانه ملی در حوزه مدیریت شهری بیشتر تلاش کند و در سه سال اخیر مطالبات صدا و سیمای گیلان از حوزه مدیریت شهری متوسط بوده و انتظار از آنها بیشتر است.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان یکی از انجمن‌های فعال است و شورای اسلامی رشت هر ساله رقم مناسبی را برای حمایت از آن در نظر می‌گیرد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه امروزه مردم انتظار دارند مجموعه مدیریت شهری برای رفع نیازها در همه حوزه‌ها وارد شوند تصریح کرد: افزایش مطالبات مردم از ما و شهرداری رشت برای ما یک افتخار است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت از انعقاد 100 میلیون تومان پروژه مشترک با اداره کل بهزیستی گیلان خبر داد و گفت: 100 میلیون تومان پروژه مشترک نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان تعریف کردیم.

علوی بودجه حمایتی شهرداری وشورای شهر رشت را از حوزه‌های مختلف بیش از 1.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افزایش منابع درآمدی این اعتبارات و حمایت‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت تا 12 شهریور سال آینده با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد اظهار کرد: ما با تمام قدرت کار خود را ادامه می‌دهیم.

مظفر نیکومنش نودهی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: بهتر است به‌دنبال حمل و نقل رایگان برای بیماران کلیوی، جانبازان و نابینایان باشیم و وسایل نقلیه عمومی رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil