جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : رسول جلائی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس همایش «شکوه هجرت» اختتامیه اردوهای جهادی در گیلان برگزار می‌شود.

وی به اجرای نمایش رزمی فرهنگی عملیات کربلای5 همزمان با هفته دفاع مقدس در گیلان اشاره کرد و افزود: همایش‌های پیشکسوتان و نخبگان عرصه دفاع مقدس در هفته مذکور تدارک دیده شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه یادواره زنان شهیده استان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیاده‌روی حوزه‌های مقاومت خواهران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

برگزاری نشست‌های استکبارستیزی در مدارس گیلان

جلائی از برگزاری صبحگاه مشترک واحدهای دانش‌آموزی گیلان خبر داد و بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس نشست‌های بصیرتی، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی در مناطق 33گانه آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری ویژه برنامه «مشق ایثار» توسط انجمن خوشنویسان گیلان با همکاری بسیج هنرمندان استان همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هفته مذکور کارگاه تخصصی شعر دفاع مقدس توسط هنرمندان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم شمال کشور، خاطرنشان کرد: هفتم مهرماه جاری یادواره مذکور با میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود و کاروان خانواده شهدای مدافع حرم گیلان در مراسم حضور پیدا می‌کنند.

جلائی، افتتاح پایگاه‌های مقاومت در نقاط مختلف گیلان را از جمله پروژه‌های عمرانی همزمان با هفته دفاع مقدس خواند و یادآور شد: در هفته مذکور سه سالن ورزشی صالحین در استان افتتاح می‌شود.

وی، ارائه دستاوردهای دفاع مقدس را در راستای ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دانست و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین نقش الهی امام (ره) در حیات معنوی کشور است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس تأکید بر نقش قدرت دفاعی و همبستگی نیروهای مسلح است.

جلائی با اشاره به اینکه بصیرت، مقاومت، وحدت، همگرایی اقوام، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار جهانی تاثیرگذار است، بیان کرد: نهادینه کردن روحیه ولایتمداری، ایثار، شهادت‌طلبی و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی امکانپذیر است.

وی، شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را «ما آماده‌ایم» خواند و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس جاری استقرار دو بیمارستان صحرایی به منظور ویزیت و درمان محرومان در غرب و جنوب گیلان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به راهپیمایی خانوادگی در سراسر استان در صبح امروز اشاره کرد و گفت: همایش مذکور با همکاری اداره کل ورزش و جوانان گیلان، بسیج ورزشکاران و مرکز تربیت بدنی استان برگزار شده است.

جلائی با بیان اینکه ویژه برنامه پاسداشت هنرمندان و نویسندگان در عصر روز چهارم مهرماه جاری در شهر رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسؤولیت برگزاری برنامه مذکور با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

وی، برگزاری همایش نکوداشت فرماندهان شهید و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را در روز هفتم مهرماه جاری ذکر کرد و یادآور شد: همزمان با هفته دفاع مقدس همایش پیشکسوتان و سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی با محوریت رانندگان و نیروهای پشتیبانی در رودبار برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نواخته شدن زنگ مقاومت در روز بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برگزاری جلسه‌های نقد ادبی با حضور مهمانان کشوری از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در استان است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil