شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : صفاریان، کارشناس بانکداری اسلامی و معاون اعتبارات و بین الملل بانک مهر اقتصاد در همایش بانکداری اسلامی که با حضور روحانیون در سالن اجتماعات بانک مهر اقتصاد گیلان برگزار شد، گفت: پایه و اساس بانکداری از غرب بوده است و علت اصلی ربوی بودن بانکها به این دلیل است .

وی افزود: اقتصاد کشور ما باید به سمت نظام اسلامی هدایت شود تا بانکداری اسلامی در جامعه نهادینه شود و این امر تلاش و همکاری همه مسئولان وافراد جامعه را می‌طلبد.

وی خاطر نشان ساخت: روزانه 10میلیون تراکنش در بانکها انجام می شود و 90 درصد سرمایه بانکها از نوع سپرد‌ه های سرمایه گذاری است و قرض الحسنه نیست .

کارشناس بانکداری اسلامی و معاون اعتبارات و بین الملل افزود: سود بانک ها زمانی حلال است که بانکها در فعالیت اقتصادی فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات بانک مهر اقتصاد براساس نیاز مشتری پرداخت می شود و این بانک در 24 شرکت فعالیت دارد، تصریح کرد: اگر مشتریان بانکها قراردادهای شرعی را رعایت کنند و تسهیلات را در راستای قراردهای بکار بگیرند و آگاهانه اقدام به دریافت وام ها کنند بانک در تعهدات خود موفق بوده اند و اقدام مهمی برای فراهم کردن بانکداری اسلامی انجام شده است .

صفاریان در ادامه به اقدامات انجام شده بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: در 18 استان کشور نظارت شرعی در بانک مهر اقتصاد انجام شده است  و بانک مهر اقتصاد با برگزاری نمایشگاهها، چاپ کتاب و نشریات متفاوت، سخنرانی در نماز جمعه، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و... تمام توان خود را در زمینه تحقق بانکداری اسلامی بکار گرفته است .

وی یاد آور شد: همه مسئولان ، افراد  از جمله رسانه ها ، انجمن ها و ... باید تلاش کنند تا کار آمدی نظام اسلامی را در زمینه بانکداری اسلامی به جهان معرفی کنیم و اقتصاد کشور ما را از اقتصاد غربی ها جدا کنیم و در زمینه بانکداری اسلامی هدایت کنیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil