جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : همایش بانکداری اسلامی با حضور علما، امامان جمعه و جماعات گیلان، فریدون حاجی‌زاده رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان و روسای دوایر این بانک در سالن اجتماعات اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام  و المسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه سرا اظهار کرد: اسلام در مورد درآمد حلال و پرهیز از معاملات حرام تاکیدات فراوان دارد.

وی افزود: برکت زندگی انسان در کسب حلال است و بخش اعظمی از آیات و روایات در مورد اقتصاد اسلامی و درآمد حلال است.

امام جمعه صومعه سرا با تاکید بر اینکه همه پیامبران و امامان درآمد آنها از راه کسب حلال و کار تلاش بود، خاطرنشان کرد: تنها راه برکت گرفتن زندگی انسان کسب روزی حلال است و معاملات حرام و ربوی نه آنکه زندگی انسان را رونق نمی‌دهد بلکه باعث کاهش رزق روزی و پایه تمام فسادها است .

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: باتوجه به اینکه صنعت بانکداری برگرفته از غرب است لذا باید همه مسئولین ، بانکها و تمام افرادی که در فعالیت اقتصادی هستند، تلاش کنند تا فرهنگ بانکداری اسلامی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه صومعه سرا بیان کرد: ائمه همواره تاکید داشتند برای انجام فعالیت های اقتصادی، اول باید فقه را بیاموزند و بعد در فعالیت اقتصادی حضور یابند .

وی در ادامه تلاش بانک مهر اقتصاد گیلان در راستای فرهنگ سازی بانکداری اسلامی را ارزشمند دانست و ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با توجه به اینکه از نیروهای ارزشی تشکیل شده است خود را در زمینه انجام دادن و تحقق بانکداری اسلامی ملزم می داند که این اقدام شایسته تقدیر است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil