جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اسدالله عباسی با بیان اینکه اصلاحیه ارائه شده از سوی دولت برای قانون کار هنوز با موافقت نمایندگان مواجه نشده است، اظهار داشت: پیشنهاداتی در این اصلاحیه ارائه شده که با در نظر گرفتن ارتقاء امنیت شغلی کارگران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاحیه قانون کار باید شرایط اقتصادی کارگر را ارتقاء دهد،‌ گفت: یکی از این پشتیبانی‌ها موضوع بیمه تأمین اجتماعی کارگران است که دولت نیز همواره با برخورد نسبت به تخلف کارفرمایان جریمه‌هایی را در نظر می‌گیرد و بعید است که عبارت حذف بیمه کارگران به مجلس پیشنهاد شده باشد.

وزیر سابق کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه اصلاحات قانون کار علاوه بر ارتقاء امنیت شغلی کارگران باید منجر به افزایش ضریب ایمنی کار کارفرمایان باشد،‌گفت: اصلاحات ارائه شده به طور شفاف به مجلس ارائه می‌شود و پیش از آن هرگونه اظهار نظر درباره کم و کیف آن شخصی و فاقد وجاهت قانونی است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا با حذف الزام بیمه اجتماعی کارگران، منابع سازمان تأمین اجتماعی به مخاطره نمی‌افتد یا اینکه آیا دولت قصد تضعیف جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را دارد،‌گفت: دولت نمی‌تواند پیشنهاد حذف الزام بیمه کارگران را ارائه کند و قطعاً این موضوع به زیان خود دولت تمام خواهد شد و امنیت شغلی کارگران کشور را به مخاطره جدی می‌‌اندازد.

وی گفت‌: درباره سنوات کارگران نیز دولت طبق قانون فعلی حق بلوکه کردن آن را ندارد و در صورت چنین پیشنهادی یک مخالفت جدی از سوی مجلس خواهد شد چرا که این موضوع علیه کارگران است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil