پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سیدمحمد احمدی در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عید غدیر خم، به تشریح چگونگی بوجود آمدن جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی توسط رژیم بعث عراق اشاره نمود و گفت: زبان از بیان واژه های دفاع مقدس عاجز است زیرا انقلاب ما به فرهنگ دفاع مقدس گره خورده است.

وی افزود: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شادی می کردند و رژیم فاسد پهلوی را بیرون رانده بودند. سیستم نظامی ما هنوز جا نیفتاده بود که رژیم منحوس عراق جنگ را شروع کرد و متاسفانه رئیس جمهور وقت هم که وابسته به ضد انقلاب بود، به جنگ دامن زد.

احمدی با بیان اینکه بیش از 40 کشور دنیا از عراق حمایت کردند، گفت: ایران وارد جنگ نابرابر شد که تحمیلی بود، اما نظام با همت مردم، امام و رزمندگان اسلام کوتاه نیامدند و علیه متجاوز با قدرت هر چه تمام تر جنگیدند و ذره ای از حق خود صرف نظر نکردند.

این مقام مسئول به دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس در زمینه های سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و متذکر شد: در طول هشت سال دفاع مقدس ایران به قدرت بزرگ تبدیل شد که بعد از 37 سال ما واقعه های مهم آن را یادآوری می کنیم و گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه دو نگاه نسبت به هفته دفاع مقدس وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک نگاه اداری و یک نگاه دوم خارج از فرایند اداری، که باید اهمیت و ارزش های دفاع مقدس را منتقل کنیم. در واقع تکلیف ما برای این کار چند برابر است. ما باید به نسل آینده و جوان کشور ثابت کنیم که چگونه با دست خالی مقابل این همه کشورهای بزرگ ماندیم و پیروزی هایی فراوانی را بدست آوردیم و از حریم جمهوری اسلامی دفاع کردیم و ذره ای از خاک کشور را به دست دشمن ندادیم.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: همین امر باعث شد که دنیا نظرش را در مورد ایران عوض کند و جمهوری اسلامی ایران را در نگاه خود ویژه ببیند. در واقع دنیا در جنگ عراق فهمید ما چگونه با ارتش و سپاه و بسیج و جهاد و نیروهای مردمی توانستیم پیروزی های عظیمی بدست آوریم و این در حالی بود که ارتش و سپاه و همه سیستم نظامی ما در حال ساماندهی و سازماندهی بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نتیجه خودباوری ملت ایران است، گفت: ما در جنگ به خودباوری رسیدیم و خودباوری بعد از جنگ هم در ما تقویت شد و همه اینها حاصل تفکر بسیجی بود، زیرا تفکر بسیج یک تفکر عادی نیست.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس به جریان خاص وابسته نیست بلکه همه مردم و مسئولین نظام  در برابر این هفته مسئولیت دارند، یادآور شد: دفاع مقدس افتخار ایران اسلامی است و آن چیز که ارزش ویژه دارد نظام ما است و ارزش های نظام به دولت خاصی وابسته نیست. در واقع دولت ها بعد از مدتی می روند و آن چیزی که می ماند، همین ارزش ها و آرمان هاست که در قالب بزرگداشت مراسمات نظام تبلور می یابد.

احمدی عنوان کرد: همچنین ما باید عید غدیر خم را در کنار هفته دفاع مقدس هر چه با شکوهتر برگزار کنیم و با وحدت و همدلی و همکاری موجب خوشحالی مردم شویم. باید این هفته را در کام مردم شیرین بنشانیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil