جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جشنواره هفته فرهنگی کردستان که به همت سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این منطقه برپا شده بود با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. این جشنواره در راستای اجرای تفاهم ‌نامه همکاری فی مابین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

این رویداد فرهنگی که با هدف احیای فرهنگ اصیل کشور، ارتباط مناسب بین اقوام، ایجاد تعادل وجود مشترک اقوام ایرانی و فراهم نمودن فضایی شاد و مفرح برای گردشگران از روز 20 شهریور در فاز تجارت و گردشگری این سازمان آغاز شده بود، پس از یک هفته با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری بکار خود پایان داد.

این  هفته فرهنگی با استقبال خوب مردم و اجرای آیین های بومی، محلی و نمایشگاه صنایع دستی از سوی هنرمندان هموطن کردستانی توجه گردشگران بسیاری را در منطقه آزادانزلی به خود جلب کرد، برنامه های این جشنواره شامل برپایی سیاه چادر و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، اجرای نمایش های آیینی و سنتی، موسیقی نواحی و فولکلور، نمایش خیابانی، شب شعر و اکران فیلم بود که لحظات خوش و ماندگاری را برای گردشگران رقم زد.

شایان ذکر است؛ حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی منطق آزاد انزلی و مدیران عالی استان کردستان از جمله استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرهنگی آن استان در کنار مدیران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل دستگاه های فرهنگی استان گیلان و فعالان اقتصادی و فرهنگی از نکات قابل توجه این هفته فرهنگی بود.

 



نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil