جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست، هماهنگی و هم افزایی استانی را مهم خواند و گفت: محوریت توسعه علم در هر استانی می باید با دانشگاه مادر استان باشد.

دکتر مخبر دزفولی به تغییرات اخیر آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی دانشگاه ها اشاره و خاطر نشان کرد: تغییرات کنونی تغییراتی رو به جلو بوده است و بنا داریم هر سه سال یکبار این آئین نامه را با کمک وزرای علوم و بهداشت و درمان مجددا مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از مشارک اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان در کمیسیون های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی استقبال و تصریح کرد: دانشگاه ها می توانند از ظرفیت های بی شمار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

وی در ادامه به بحث تحول در علوم انسانی اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند بحث تحول در علوم انسانی به ثمر می رسد.

دکتر مخبر دزفولی با بیان اینکه تحول بدون متن معنا ندارد، یادآور شد: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۵ کارگروه تخصصی داریم که حدود ۳۰۰ استاد در آن مشغول فعالیت هستند.

وی عینیت بخشیدن به کیفیت گرایی در آموزش عالی را مستلزم برنامه ریزی دانست و از پیشنهاد این شورا برای مشارکت دانشگاهیان در تألیف کتب درسی خبر داد.

وی در پایان از فضای آرام و علمی موجود در دانشگاه گیلان نیز تقدیر کرد.

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در ابتدای این نشست ضمن تشریح وضعیت آموزش عالی استان به قابلیت های دانشگاه گیلان در حوزه های مختلف اشاره کرد.

کسری اعتبارات دانشگاه ها، دامنه اختیارات اجرائی دانشگاه ها و مشارکت بیشتر اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در تصمیم گیری های شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله مواردی بود که توسط رئیس دانشگاه گیلان در این نشست مطرح شد.

در ادامه نیز اعضای هیأت رئیسه دانشگاه متناسب با حوزه کاری خود به بیان دیدگاه هایشان در ارتباط با مسائل فرهنگی، مالی، ساختاری و … در حوزه آموزش عالی پرداختند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil