جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سردار محمد عبدالله‌پور بعد از ظهر امروز در مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به تهدید سیاسی در جریان انقلاب اسلامی اظهار کرد: تمام تهدیدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به‌راحتی می‌توانیم بیان کنیم اما بزرگ‌ترین مشکل و تهدیدی که اکنون نظام دچار آن شده، تهدید سیاسی است.

بسیج مظهر وحدت و هماهنگی

وی ادامه داد: به دلیل نبود وحدت بین نیروهای ارزشی و یاران انقلاب ضربه‌های جدی به ما وارد می‌شود و بسیج باید مظهر وحدت و هماهنگی باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان بر جلوگیری از هرگونه اختلاف بین نیروهای ارزشی تأکید کرد و افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر وحدت و فصل‌الخطاب است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه تهدیدهای سیاسی را به هیچ وجه نباید از ذهن‌ها خارج کنیم، تصریح کرد: اگر نتوانیم در حوزه مذکور موفق شویم کیان جمهوری اسلامی و نظام با خطر جدی مواجه است.

رصد بیوتروریسم توسط سپاه قدس گیلان

وی در ادامه مسؤولیت قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کشور را به عهده سپاه دانست و بیان کرد: مسؤولیت قرارگاه مذکور در استان به عهده سپاه قدس گیلان گذاشته شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان از رصد تمام موضوع‌های بیوتروریسم در استان خبر داد و گفت: دو موضوع بسیار مهم در زمینه زیستی در گیلان اتفاق افتاده است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه آفت مگس زیتون به جان درختان زیتون در رودبار افتاده است، خاطرنشان کرد: 80 درصد از اقتصاد مردم رودبار وابسته به زیتون است و اگر از گسترش آفت مگس زیتون جلوگیری نشود بحران اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد.

وی به پیگیری جلوگیری از آفت مگس زیتون در قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل گیلان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون با کمک دولت، استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی و سازمان‌های مربوطه مقابله با آفت مگس زیتون در رودبار آغاز شده است.

نابودی اقتصاد گیلان با گسترش گیاه سنبل‌آبی

فرمانده سپاه قدس گیلان همچنین با بیان اینکه خطر گیاه سنبل‌آبی بسیار وحشتناک است، اظهار کرد: بسیاری از مردم با آثار مخرب گیاه مذکور آشنا نیستند.

عبدالله‌پور به همکاری بسیج با حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی برای مقابله با گیاه سنبل‌آبی اشاره کرد و افزود: اگر گیاه سنبل‌آبی گسترش پیدا کند تمام ماهیان در آبگیرها و مزارع برنج استان دچار حمله این گیاه می‌شوند و تلاش‌های انجام شده به هدر می‌رود.

وی با تأکید براینکه گیاه سنبل‌آبی می‌تواند اقتصاد گیلان را با خطر نابودی مواجه کند، بیان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی در علاج کنترل گیاه مذکور درمانده شدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان بر جلوگیری از گسترش گیاه سنبل‌آبی در نقاط مختلف استان تأکید کرد و گفت: در قرارگاه زیستی و پدافند غیرعامل گیلان موضوع‌های مقابله با آفت مگس زیتون و سنبل‌آبی در حال بررسی و پیگیری است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil