چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : در راستای آماده سازی مقدمات اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان، کلاس آموزشی ویژه کارشناسان فناوری اطلاعات سرشماری در شهرستان های استان در سازمان برنامه و بودجه گیلان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان و قائم مقام سرشماری استان در ارتباط با اهمیت سرشماری و لزوم همکاری کارشناسان فناوری اطلاعات با معاونان فنی در شهرستان ها و داشتن آمادگی لازم برای ایجاد هرچه بهتر و قوی تر بستر ارتباطی، سخت افزاری و نرم افزاری برای عوامل اجرا در جریان سرشماری موضوعاتی را مطرح کرد.

در ادامه این دوره آموزشی، شرح وظایف، انتظارات و جزئیات لازم برای اجرای سرشماری در حوزه فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات سرشماری ارائه شد.

هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در پاییز امسال، از سوم مهر آغاز و تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و سرشماری حضوری نیز از 25 مهر تا 25 آبان ماه انجام می شود.

سایت www.sarshomari95.ir برای سرشماری اینترنتی طراحی شده که از سوم مهرماه بازگشایی می شود.

حدود یک هزار و 500 نفر عوامل ستادی، اجرایی و میدانی اجرای سرشماری در استان را بر عهده دارند.

در همین راستا، مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران روز گذشته (سه شنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان در این دیدار، بر اهمیت طرح سرشماری عمومی تاکید و خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند. رهبر انقلاب افزودند: آحاد مردم برای آنکه تصمیم گیری ها در کشور، درست، به جا و کارآمد باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق در اختیار دستگاه های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنانکه مسئولان گفته اند، جنبه محرمانه دارد.

طبق سرشماری انجام شده در سال 1391، استان گیلان با 16 شهرستان، دو میلیون و 480 هزار و 874 نفر جمعیت دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil