چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فرشید بخشی نژاد، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور شامگاه دوشنبه دراین مراسم اظهار کرد: در دنیای امروز فناوری اطلاعات به عنوان پایه رشد اقتصاد و در رابطه مستقیم با توسعه قرار دارد.

وی افزود: با ارتقاء توسعه آی تی در گیلان، بخش های حساس و تاثیرگذار استان نیز توسعه می یابند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی و کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان دو فرصت توسعه کمتر مورد توجه قرارگرفته و باید از این پتانسیل موجود به بهترین شکلی بهره برد.

بخشی نژاد یادآور شد:با همدلی و همکاری و اجتناب از هرگونه نگرش های سیاسی و جناحی می توان علاوه بر افزایش توسعه گیلان، در راستای رسیدن به جایگاه مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز گام برداریم.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه الکامپ(الکترونیک و کامپیوتر) استان گیلان در سالن دایمی همایشها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی درقالب 50 غرفه و با حضور شرکتهای کامپیوتری، خدمات اینترنتی ، سیستم های اداری، سیستم های امنیتی تصویری و تجهیزات فروشگاهی با هدف نمایش و عرضه مستقیم دستاوردهای بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به شرکتها و نهادهای دولتی و کارخانجات بخش خصوصی شامگاه دوشنبه 22 شهریور افتتاح و تا 26 شهریور از ساعت 16 الی 22 برای عموم مردم قابل بازدید است.

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil