جمعه 10 فروردین 1403


 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر شادمان نعمتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کارگاه یک روزه آشنایی با قوانین ثبت شرکت های دانش بنیان با  تاکید بر چشم انداز دانشگاه تا سال 1404 مبنی بر پیشرو شدن در دانشگاه های نسل سوم، به شعار اصلی معاونت تحقیقات و فناوری تحت عنوان " هر عضو هیأت علمی، یک شرکت دانش بنیان" اشاره کرد و گفت: هدف اصلی پژوهش، شکوفایی اقتصاد و کار است تا به پشتوانه آن شاهد نشاط علمی و عملی در فرایندهای کاری باشیم.

دکتر نعمتی در ادامه از تشکیل بانک ایده های پژوهشی با هدف ایجاد ژورنال ایده های فناورانه خبر داد و گفت: بانک ایده های خلاق در مراکز توسعه تحقیقات بالینی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه تشکیل می شود و ایده های برتر و منتخب، از حمایت معاونت تحقیقات بهره مند خواهند شد.

دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نهایت استفاده و بهره مندی از ظرفیت ها را خواستار شد.

رییس پارک علم و فناوری استان با اشاره به این مطلب که بیش از 4500 شغل در حوزه های سلامت مطرح می باشند، گام اولیه در تولیدات فناورانه را ارایه مقاله دانست و خاطرنشان کرد: در گام های نهایی مقالات تبدیل به واحدهای فناور گردیده به نحوی که کشور از منافع آنان برخوردار شده و تکنولوژی، تجاری سازی می شود.

وی یادآورشد: پارک علم و فناوری گیلان در ارتباط با ایجاد هسته، واحد و شرکت های فناور در دانشگاه علوم پزشکی که پایه علمی و توجیه اقتصادی داشته و بتواند وارد بازار شده و تیم کاری آن نیز مرتبط باشد، حمایت های لازم را مبذول می نماید.

دکتر نجم اله طایفه مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز در خصوص فرآیند تأسیس مرکز رشد فناوری سلامت و نحوه ی پذیرش هسته های فناوری، زمان درخواست و ثبت شرکت های دانش بنیان سخنانی ایراد کرد.

مجید حقیقی مدرس کارگاه آموزشی نیز درخصوص بحث معرفی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و گستره حمایت از شرکت های دانش بنیان  مطالبی را بیان کرد.

کارگاه یک روزه آشنایی با قوانین ثبت شرکت های دانش بنیان با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، رییس پارک علم و فناوری گیلان، مدیر فناوری سلامت و جمعی از اساتید و علاقمندان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان برگزار شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil