جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر گیلان در سالن غدیر استانداری این استان حوزه تعاون در دولت گذشته را خوب ندانست و اظهار کرد: در دولت گذشته نتوانستیم جایگاه خود را در بیرون پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی در گیلان 70 هزار تن چای تولید می‌شد، افزود: امروز تولید باغ‌های چای در این استان به 18 هزار تن رسیده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی وضعیت ابریشم در گیلان را نامناسب خواند و تصریح کرد: زمانی بزرگ‌ترین کارخانه ابریشم در گیلان بود اما امروز وجود ندارد و دوسوم باغ‌های توت از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز از تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف حمایت نشود در آینده حرف برای گفتن نخواهند داشت، ادامه داد: جمعیت روستایی کمتر از شهرها شده و به دلیل مشکلات بد اقتصادی همه به شهرها می‌روند.

دلخوش نرخ رشد زاد و ولد در استان را منفی دانست و گفت: سن ازدواج بالا رفته و بیکاری افزایش یافته و از 9 هزار واحد تولیدی در کشور بیش از یک‌هزار و 100 واحد در گیلان غیرفعال است.

وی با اعلام حمایت فراکسیون تعاون مجلس از تعاونی‌های کشور، خاطرنشان کرد: برای کمک به صنایع گیلان و تعاونی‌ها به لحاظ تسهیلات و پیگیری مشکلات آماده کمک هستیم.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، یادآور شد: باید از این ظرفیت استفاده کنیم و تاکنون هر چه خواسته‌ایم انجام داده‌ایم و اگر بخواهیم می‌توانیم باز هم کارهای بسیاری را به سرانجام برسانیم و توان تعاونی‌ها را افزایش دهیم.

گفتنی است، در مراسم مذکور از تعدادی تعاونی‌داران برتر گیلان تجلیل شد.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil