جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکرار موضوع دریافت وجه اجباری از والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام نشاندهنده عملکرد نامناسب اهرم های نظارتی در وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: موضوع دریافت غیرقانونی وجه از والدین در مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدارس عادی خیلی بیشتر نمایان است و بیداد می کند.

وی با انتقاد از دریافت وجه اجباری از والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام، افزود: متاسفانه تکرار این موضوع در هر سال نشان دهنده وجود ضعف در وزارت آموزش و پرورش است.

عباسی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش نباید سرانه مدارس را با تاخیر در اختیار مدارس بگذارد که مدیران مجبور به اخذ وجه از والدین به منظور اداره امور کنند، گفت: مدیران مدارس با آگاهی از اینکه اقدامشان تخلف بوده و امکان برخورد قانونی برایشان وجود دارد اقدام به دریافت وجه از خانواده ها به عناوین مختلف می کنند زیرا برای تامین هزینه های مدارس نیازمند بودجه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساختار آموزش و پرورش مشکل و ضعف دارد و این مهم آسیب بزرگی برای عرصه تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: برخی از مدیران ناکارآمد هستند و این امر موجب شده این افراد امور محوله‌‌شان را طبق قانون و مقررات به خوبی اجرایی نکنند که دریافت وجه از والدین دانش آموزان در هنگام ثبت نام یا ارائه کارنامه یکی از این موارد تلقی می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد نامناسب اهرم های نظارتی نیز از دیگر دلایل تکرار موضوع دریافت وجه از خانواده است، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به طور جدی با متخلفان برخورد نمی کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دریافت غیرقانونی وجه از والدین در مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدارس عادی خیلی بیشتر نمایان است و بیداد می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم وزیر آموزش و پرورش با برنامه ریزی مناسب و جذب حداکثری اعتبارات، سرانه مدارس را به موقع در اختیار مدیران قرار دهد تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil