پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیلعلی منتظری عصر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود 112 معدن در استان اظهار کرد: تعداد 51 معدن در گیلان فعالیت می‌کنند و بقیه معادن در حال  تجهیز یا نیمه‌تعطیل هستند.

وی به فعالیت یک‌هزار و 750 نفر به طور مستقیم در معادن گیلان اشاره کرد و افزود: سنگ آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه، میکا، خاک صنعتی و ... عمده‌ترین محصولات معدنی استخراج شده از معادن در استان هستند.

منتظری با بیان اینکه 11 واحد تولید فولاد و محصولات فولادی در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سه کارخانه تولید سیمان، 35 واحد تولید و دانه‌بندی شن و ماسه، دو واحد تولید کاشی و سرامیک، 12 واحد تولید چینی مظروف و بهداشتی، 12 واحد سنگ‌بری و تولید مصنوعات سنگی، چهار واحد تولید آجر و سفال و دو واحد فرآوری میکا در گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به سابقه درخشان و ظرفیت‌های بسیار استان در بخش بازرگانی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های مذکور می‌توان در راستای توسعه پایدار گیلان استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود 100 هزار واحد صنفی در گیلان، بیان کرد: 240 هزار نفر در در بخش مذکور فعالیت می‌کنند.

منتظری از وجود 191 شرکت پخش کالا در گیلان خبر داد و یادآور شد: 102 انبار ذخیره کالا با ظرفیت 305 هزار تن و 40 سردخانه صنعتی با ظرفیت 80 هزار تن از قابلیت‌های اساسی استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 13 هزار نفر بافنده فرش دستباف در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 500 نفر بیمه هستند.

وی تولید فرش دستباف گیلان را سالانه 45 هزار مترمربع دانست و اظهار کرد: تعداد 39 کارگاه قالی‌بافی متمرکز و غیرمتمرکز در استان وجود دارد.

منتظری بر ایجاد شهرک پخش کالا و شهرک‌های صنفی مبل، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی در گیلان تاکید کرد و افزود: توسعه فعالیت فروشگاه‌های بزرگ در نقاط مختلف استان، برندسازی محصولات صادراتی و ایجاد و تکمیل ظرفیت پروژه‌های سردخانه‌ای و همچنین افزایش انبارهای مورد نیاز کالا از اساسی‌ترین برنامه‌های حوزه بازرگانی در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مشکلات توسعه بازرگانی در استان، بیان کرد: نبود محل مناسب نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی و پرداخت نکردن جوایز صادراتی در برخی از سال‌ها از مشکلات بخش بازرگانی در گیلان است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil