جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر عباس صادقی رئیس دانشگاه علمی ‌کاربردی گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی دانشگاه علمی ‌کاربردی گیلان در برگزاری نخستین جشنواره ملی مدیریت گردشگری و نقش آن در توسعه کارآفرینی استان اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین ‌بار در سطح ملی توسط دانشگاه علمی‌ ‌کاربردی گیلان از ۲۷ شهریور تا دوم مهرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با برشمردن محورهای اصلی جشنواره افزود: نمایشگاه آیین و رسوم سنتی و عرضه محصولات بومی و سنتی، غرفه‌های تخصصی مشاغل کارآفرین برای عرضه محصولات تولیدی از جمله محورهای جشنواره است.

رئیس دانشگاه علمی ‌کاربردی گیلان برپایی کارگاه‌های تخصصی مدیریت کارآفرینی و گردشگری با ارائه گواهینامه معتبر دانشگاهی را از دیگر محورهای جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در جشنواره مذکور غذاهای محلی، دریایی و سنتی مردم گیلان به نمایش عموم گذاشته می‌شود، تصریح کرد: مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری گیلان، پرواز بادبادک‌های رنگی و نورافشانی در شب عید غدیر و… از دیگر محورهای جشنواره ملی مدیریت گردشگری است.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه تبلیغ و انگیزه دادن به گردشگری استان به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: گیلان، استانی گردشگرپذیر بوده که سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر در آن حضور می‌یابند.

وی هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی مدیریت گردشگری گیلان را شناساندن ظرفیت‌های گردشگری گیلان و معرفی آداب و سنت‌های آن به مردم دانست.

علی معراجی دبیر اجرایی جشنواره ملی مدیریت گردشگری گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به ظرفیت‌های مهم این استان گفت: معرفی این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی است.

وی با اشاره به اینکه گردشگر می‌تواند موجب رونق اقتصادی در زمینه‌های مختلف شود، اظهار کرد: باید برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار نسبت به جاذبه‌های گردشگری بومی و سنتی خود اشراف داشته باشیم.

معراجی، گیلان را آماده سرمایه‌گذاری از تمام استان‌های کشور دانست و یادآور شد: با برگزاری جشنواره ملی مدیریت گردشگری می‌خواهیم ظرفیت‌های گیلان را به نمایش بگذاریم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil