سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش مسیر پرواز شیراز ـ رشت و بالعکس به منظور پاسخگویی به تقاضای مسافران هوایی این مسیر خبر داد و گفت: قبلا مسیر مذکور تنها در روزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته از فرودگاه سردار جنگل انجام می‌شد ولی از 19 شهریورماه سال جاری این مسیر به پروازهای روزهای جمعه هر هفته نیز اضافه شده است.

وی افزود: پروازهای هفتگی فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اصفهان، کیش، اهواز، عسلویه  و آدانای ترکیه به تعداد 90 سورتی در هفته برقرار است.

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: پرواز این مسیر به منظور رفع مشکل مسافران شمال و جنوب کشور با توجه به بعد مسافت و پس از بررسی‌های انجام شده راه‌اندازی شده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه رشت مورد وارسی پروازی دوره‌یی قرار می گیرد، تصریح کرد: با تلاش متخصصان اداره مهندسی الکترونیک و ارتباطات ناوبری این فرودگاه و گروه بازرسی پروازی سازمان هواپیمایی کشوری، فلایت چک (Flight chek) دستگاه‌های ناوبری این فرودگاه از ساعتی پیش آغاز شد.

وی ادامه داد: فلایت‌چک پروازی براساس استانداردهای بین‌المللی ایکائو و سند شماره 8071 و زمان‌بندی مشخص شده برای کنترل سیستم‌های کمک‌ناوبری به‌صورت دوره‌یی انجام می‌گیرد. این بررسی و کنترل با هدف اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های ILSو VOR/DME که مورد استفاده ناوگان حمل‌ونقل هوایی قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

گفتنی است؛ کلیه پروازهای ورودی و عبوری فرودگاه سردار جنگل رشت به‌وسیله اطلاعات ارسالی از این سیستم انجام خواهد شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil