چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی محمد شاعری در مورد لایحه تنفس جنگل های هیرکانی و کاسپینی اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای بررسی این لایحه را داریم ، زیرا معتقدیم؛ جنگل های شمال بعد از سال ها بهره برداری بی رویه نیازمند استراحت طولانی است تا فرصت تجدید حیات داشته باشند.

وی ادامه داد: تاکنون جنگل ها در کشور ما بیشتر با نگاه اقتصادی دیده می شدند؛ در حالی که جنگل ها بیش از فواید اقتصادی دارای  فواید زیست محیطی و اکولوژیک هستند و در حفظ هوا، خاک، آب موثرند  و محیطی امن را  برای گونه های جانوری و محلی برای ذخایر ژنتیکی کشورها به وجود می آورند، بنابراین بهره برداری از چوب جنگل ها باید برای دوره ای مشخص متوقف شده و طرح های جنگلداری محدود به فعالیت های حفاظتی، احیا و توسعه ای شود.

شاعری همچنین در مورد لایحه هوای پاک گفت: لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده است، این لایحه 35 ماده دارد و امیدواریم به زودی در صحن علنی مطرح و تصویب شود .

 وی با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی این لایحه مشخص کردن منابع آلاینده و نحوه برخورد با آنها است، افزود: مهم ترین منابع آلاینده در این لایحه خودرو های غیراستاندارد، صنایع آلاینده، سوخت با استاندارد پایین و مصارف بی رویه انرژی و سوخت فسیلی در بخش خانگی، تجاری و اداری شناخته شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی توضیح داد: در لایحه هوای پاک منابع آلاینده طبیعی نیز بیشتر ریزگردها شناخته شده اند و نحوه کنترل، پیشگیری و مقابله با آن نیزمشخص شده است، حد مجاز آلایندگی  و همچنین نحوه کنترل و پایش آلایند ه ها، معاینه فنی خودروها، ساختمان ها وصنایع آلاینده و چگونگی برخورد قضایی و مجازات های قانونی نیز از جمله دیگر مواردی است که در این لایحه در نظر گرفته شده است.

 

 

ایلنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil