پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : بهرام پورضرب، رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: 40 تن شیر خشک پاستوریزه از مبدا مازندران و با مجوز سازمان دامپزشکی آن استان و با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به کشور روسیه صادر شد.

وی افزود: ارزش ریالی این مقدار شیر خشک صادر شده 73 هزار و 600 دلار است که برای سومین بار در سال جاری با نظارت شبکه دامپزشکی از مرز آستارا صادر می شود.

وی اظهار کرد: صادرات لبنیات به روسیه با توجه به نیاز بازار این کشور و اعضای اتحادیه اوراسیا از جمله قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس می تواند در ارزآوری، جهانی شدن برندهای محصولات لبنی ایران و ایجاد تعادل در بازار داخلی موثر باشد.

گفتنی است؛ گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه های ترابری بین المللی، کارت تردد بین المللی خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در بین مرزهای شمال کشور را دارد .

شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی محسوب می شود.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil