جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علیرضا اعلایی، سرپرست سازمان سازماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کلانشهر رشت گفت: بازار فروش برنج محلی گیلان با هدف تحقق و برندسازی رشت به عنوان اولین ها و در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گشایش یافته است.

وی افزود: این بازار در قالب 30 غرفه با عرضه و فروش برنج های محلی استان از جمله هاشمی، علی کاظمی و ... برپا شده است.

وی گفت: در این بازار شیرینی های تهیه شده از آرد برنج ، پخت برنج قهوه ای و برنج های محلی سبوس دار نیز به نمایش گذاشته شده است.

سرپرست سازمان سازماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کلانشهر رشت بیان کرد: در این بازار لباس های ویژه کشاورزی و انواع صنایع دستی نیز برای بازدید علاقمندان به معرض نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است، اولین بازار برنج محلی استان گیلان تا20 شهریورماه جاری دایر است. استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشوری را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.

بیشترین رقم های کشت شده برنج در این استان، رقم های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می شود.

سالانه یک میلیون و یکصد تن شلتوک از اراضی شالیزاری گیلان برداشت و 700 تن برنج سفید از آن استحصال می شود.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil