جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی اوسط اکبری مقدم، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان اظهار کرد: در بحث نوسازی مدارس گیلان، 60 درصد مقاوم سازی و نوسازی شده است و اگر منابع مالی تامین شود تا سه سال آینده 40 درصد باقیمانده هم نوسازی می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه بیشترین مدارس در شهرهای تالش و رشت و رودسر در حال نوسازی است گفت: امسال بیش از 11 پروژه در کوهستان‌های صعب العبور تالش داریم که مهرماه امسال به بهره‌برداری می رسد.

اکبری مقدم با بیان اینکه سال گذشته در رتبه بندی کشوری، نوسازی مدارس گیلان رتبه دوم از نظر کیفیت فضاهای آموزشی کشور را کسب کرد، افزود: در بحث جذب منابع مالی، رتبه چهارم کشوری به گیلان رسید و در بحث منابع گرمایشی، مدارس گیلان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم حتی برای دو دانش آموز هم در مناطق کوهستانی مکانی را برای تحصیل فراهم کنیم، گفت: بر این اساس تعداد دانش آموزان را در مناطق کوهستانی تالش شناسایی کردیم و در مدارس کوهستانی اگر یک کلاس درس هم شده آماده می‌کنیم.

اکبری مقدم با اشاره به سه عنصر اساسی لازم برای پیشرفت و شکل‌گیری نظام تعلیم و تربیت در هر کشور شامل فضاهای آموزشی، منابع آموزشی و نیروی انسانی کارآمد، گفت: ما منابع انسانی کارآمد و منابع آموزشی به اندازه کافی در اختیار داریم و در زمینه فضاهای آموزشی نیز باید به جایگاه مناسب برسیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه بیش از  25 درصد از فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می‌شود، افزود: در ارزیابی سال گذشته در زمینه تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز، در گیلان 97 درصد تعهدات این عزیزان در بحث نوسازی و مقاوم سازی و تجهیز فضاهای اموزشی به انجام رسید.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil