شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فریدون حاجی زاده در مراسم گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی ضمن این  هفته، اظهار کرد: هفته بانکداری اسلامی گامی مهم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان افزود: بانکداری اسلامی زمانی بصورت صد درصد تحقق می یابد که تمام خدمات و فعالیت های بانکی بر اساس قوانین اسلام اجرا شود.

وی پرهیز از معاملات ربوی و آموزش چگونگی بانکداری با نظرات اسلامی را پایه اصلی بانکداری اسلامی در جامعه دانست و گفت: اتصال بانک به صفت اسلامی، بانکدار را ملزم به رعایت قوانین اسلامی در فعالیت ها و خدمات بانکی می کند.

حاجی زاده با اشاره به سیاست های بانک مهر اقتصاد، گفت: بانک مهر اقتصاد با استفاده از نیروهای بسیجی و ارزشی انقلاب، تمام تلاش خود را برای تحقق بانکداری اسلامی بکار گرفته است و با اجتناب از ربا و بکارگیری اعتبارات و سرمایه در موضوعات حرام کاملا پرهیز می کند .

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان ادامه داد: بانک مهر اقتصاد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از بانک های پیشرو در خدمات بانکداری کشور است و بانکداری اسلامی با اقتصاد مقاومتی رابطه مستقیمی دارد .

در ادامه حجت الاسلام رفیعی پور، کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد بیان کرد: امروز بانک ها جزو عناصر اساسی اقتصادی هر جامعه ای به حساب می آید و نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه اقتصادی دارد.

وی افزود: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب بانکداری اسلامی پول را در جامعه به شکل اسلامی مطرح کردن و داد ستدد کردن است و اگر بتوانیم این حقیقت را به معنا جامع کلمه در جامعه بوجود آوریم فتح بزرگی در جامعه خواهد بود .

کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: باید در فرمایشات حضرت آقا اندیشه کرد و بصورت کاملا راهبردی در بانکداری بکار گرفت .

حجت الاسلام رفیعی پور یکی از راه های تحقق اقتصادی مقاومتی را پیاده کردن بانکداری اسلامی عنوان کرد و افزود: بانکداری اسلامی اقتصاد مقاومتی را به هدف اصلی می رساند و کشور را از معضلات اقتصادی نجات می دهد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil