چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدعلی نجفی امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالن 700 نفری مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آستارا افزود: دولت در سال 92 با مشکلات زیادی کار خود را آغاز کرد ولی با این وجود، توانست در بخش های مختلف اقتصادی ، تجاری ، خدماتی و سیاسی به توفیقات خوبی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال در کشور رسیدن به خودکفایی گندم را جشن می گیریم ، اضافه کرد: بالاترین تولید گندم را امسال داریم و نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

نجفی با بیان اینکه در ارتباط با مسائل پولی ، بانکی، صادرات و نفت به یک نقطه و سطح مطلوبی دست یافته ایم ، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات کارشناسانه و علمی توانستیم حق سهم خودمان را در صادرات احیا کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از استقرار دولت تدبیر و امید تورم و سود بانکی بالا منجر به فلج شدن بخش تولید و صنعت شده بود ، گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود تحریم های ناجوانمردانه خوشبختانه به فضای کسب و کار رونق داده شده و امروز در فضای جدید بعد از برجام با رهبری آگاهانه مقام عظمای ولایت ، کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.

استاندار گیلان به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بعد از 10 سال در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: رئیسان جمهوری ایران و آذربایجان، ملاقات های زیادی را با همدیگر داشته اند تا در نهایت برگزاری دومین کمیسیون مشترک بعد از 10 سال باعث عملیاتی شدن راه آهن آستارا-آستارا شد.

وی با بیان اینکه آستارا باید بیش از پیش به پتانسیل های خود در بخش اقتصادی دست یابد ، بیان کرد: با ایجاد کریدور شمال - جنوب با اتکا به توانمندی آستارای ایران که بارها در نشست سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان مورد تاکید رئیس جمهوری ایران بوده ، می توان به توسعه اقتصادی و تجاری منطقه بیش از پیش امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خوب دولت نبایستی نادیده گرفته شود ، گفت: دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات ماندگاری را به منصه ظهور گذاشته است.

نجفی تصریح کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان 132 تختخوابی آستارا ، اخذ کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل استخر سرپوشیده از جمله مواردی است که به صورت جدی در جهت تحقق آن در این شهرستان تلاش می شود.

استاندار گیلان امروز، 8 شهریور با حضور در شهرستان آستارا پست دوم اسکله بندر آستارا و همچنین ساختمان اداری گمرک و منطقه ویژه اقتصادی را به بهره برداری رساند و از نزدیک در جریان روند عملیاتی پل ریلی آستارا - آستارا قرار گرفت.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil