شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حسین چراغی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بندر چندمنظوره این شهرستان، اظهار کرد: با افتتاح مجموعه اقتصادی بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر مذکور به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اجزای مجموعه اقتصادی بندر چند منظوره آستارا افزود: انبار 3 هزار مترمربعی که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده در نگهداری کالای مختلف وارداتی، صادراتی و ترانزیتی، ظرفیت بندر را افزایش می‌دهد.

این مسؤول به عملیات خاکی، مخلوط‌ریزی و تسطیح محوطه بندر، ایجاد مراکز و تجهیز سایت‌های اداری گمرک و اداره منطقه ویژه اقتصادی در قالب مجموعه اقتصادی بندر آستارا اشاره کرد.

وی با اشاره به هزینه راه‌اندازی مجموعه مذکور ادامه داد: مجموعه اقتصادی بندر آستارا با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به کارکردهای منطقه‌ای مجموعه اقتصادی بندر، تصریح کرد: پس از افتتاح این مجموعه، حجم اشتغالزایی از 100 نفر به 140 نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اسکله موجود در بندر آستارا، یادآور شد: در آینده دو پست دیگر به بندر چند منظوره آستارا اضافه می‌شود.

به گفته وی، با اضافه شدن دو پست اسکله مذکور ظرفیت نهایی بندر آستارا از 2 میلیون و 500 تن تا 3 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

چراغی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در گلوگاه حیاتی دریای خزر واقع شده است، خاطرنشان کرد: نزدیکی به مرکز کشور با فاصله 530 کیلومتر از تهران و 190 کیلومتر از مرکز استان گیلان از جمله ویژگی‌های طبیعی و منحصر به‌فرد بندر آستارا است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil