پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : خبرگزاری تاس روسیه روز پنج‌شنبه گزارش داد: 19 ورزشکاری که در این رقابت‌ها مدال طلا کسب کردند، خودروی بی‌ام‌و ایکس6 تحویل می‌گیرند.همچنین هدیه 18 ورزشکار نقره‌ای تیم المپیک این کشور خودروی بی‌ام‌و ایکس5اس است.

مدال‌آوران برنزی نیز که تعدادشان 19 نفر است خودروی بیام‌و ایکس3 هدیه می‌گیرند.

تیم روسیه در رقابت‌های این دوره المپیک رتبه چهارم را در جدول رده‌بندی مدال‌ها کسب کرد.

خبرگزاری تاس افزود: مدال‌آوران این هدایا را بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین تحویل می‌گیرند.

پوتین روز پنج‌شنبه در مراسم تقدیر از ورزشکاران روس در کرملین محرومیت تیم روسیه از شرکت در رقابت‌های پارالمپیک را محکوم کرد و این تصمیم را «خارج از چارچوب قانون، اخلاق و انسانیت» خواند.

پوتین در واکنش به این حکم خاطر نشان کرد: مسابقاتی در روسیه برای ورزشکاران پارالمپیکی منع شده برگزار می‌شود تا آنها «تمامی مهارت‌های خود را نشان دهند».

رئیس جمهور روسیه وعده داد جایزه برندگان این رقابت‌ها «دقیقاً» همان جایزه‌ای خواهد بود که در پارالمپیک به مدال‌آوران خواهند داد.

کمیته بین‌المللی المپیک طی حکمی در 17 مرداد حضور تیم روسیه در رقابت‌های پارالمپیک ریو را به اتهام آنچه بی‌اعتنایی این کشور به قوانین مبارزه با دوپینگ خواند، به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام با فرجام‌خواهی مسکو در دادگاه کیفری ورزش مواجه شد.

با وجود این، دادگاه کیفری ورزش روز سه‌شنبه (2 شهریور) با صدور حکمی محرومیت کل تیم پارالمپیک روسیه را از این رقابت‌ها مطابق قوانین دانست و افزود تیم پارالمپیک روسیه حق شرکت در رقابت‌های ریو را نخواهد داشت.

رقابت‌های پارالمپیک ریو از 17 شهریور آغاز می‌شود.

 

 

دانا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil