پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : رئیس کل بانک مرکزی در آغازین روز هفته دولت به همراه استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیران کل بانک ها و دیگر مسئولان استان گلستان از کارخانه در حال تولید و فعال ویتامین E شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان که با حمایت بانک مهر اقتصاد راه اندازی شده، بازدید کرد.

ولی الله سیف در بازدید از این کارخانه، گفت: نظام بانکی اولویت اصلی خود را حمایت از تولید و واحدهای صنعتی و بنگاه های متوسط و کوچک قرار داده و در این راستا 7500 واحد در کشور جهت حمایت شناسایی شده اند.

وی خط تولید ویتامین E را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این کارخانه با سرمایه ای معادل 45 میلیارد تومان راه اندازی شده و فاز دوم آن با هدف مصرف انسانی برای دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گلستان در حاشیه این بازدید،گزارشی از حمایت مالی بانک مهر اقتصاد از تولید و صنعت داخلی به ویژه پروژه تولید ویتامینارائه کرد و گفت: بانک مهر اقتصاد  این اقدامات را درراستای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

محمد سنچولی افزود: پروژه ویتامین E با حمایت مالی بانک مهر اقتصاد گلستان وبا پرداخت اعتباری بالغ بر 344 میلیارد ریال که بخش عمده هزینه راه اندازی آن را شامل می شود،  آغازبه کار کرده است.

وی بهره گیری ازفناوری نوین تولید و انحصار این تکنولوژی در چند کشور محدود، را از ویژگی کارخانه تولیدی ویتامین E عنوان کرد وخاطرنشان کرد: بومی کردن این دانش و تلاش جوانان با محوریت اقتصاد مقاومتی بیانگر نوعی اقدام و عمل در راستاست که قطعا به توسعه و پیشرفت استان گلستان و رونق اقتصادی منطقه منجر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان بازدید از این پروژه ازدست اندرکاران و حامیان مالی آن و مجموعه بانک مهر اقتصاد تشکر کرد.

در این بازدید صادقلو استاندار استان گلستان و قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز از همراهی و حمایت بانک مهر اقتصاد در این پروژه صنعتی ویتامین E تقدیر و قدردانی کردند.

لازم به یادآوری است، فاز اول کارخانه ویتامین E اولین واحد در خاور میانه و پنجمین واحد تولید در دنیا با حمایت بانک مهر اقتصاد در تیرماه امسال با حضور سید ضیاء ایمانی مدیر عامل این بانک و مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil