پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : کاظم لطفی، مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان صبح امروز در جریان بهره‌برداری از 48 طرح آب و فاضلاب شهری استان اظهار کرد: در نخستین روز از هفته دولت، 320 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب شهری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بزرگ‌ترین طرح افتتاحی آب و فاضلاب گیلان را مربوط به تاسیسات فاضلاب منطقه غربی رشت عنوان کرد و افزود: طرح مذکور با هزینه 220 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه طرح تاسیسات فاضلاب رشت در روستای «سیاه اسطلخ» احداث شده است، تصریح کرد: 190 هزار نفر از جمعیت شهر رشت با بهره‌برداری از طرح مذکور زیرپوشش جمع‌آوری فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان ظرفیت تلمبه‌خانه اصلی فاضلاب ناحیه غربی رشت را یک‌هزار و 400 لیتر بر ثانیه خواند و تصریح کرد: بهره‌برداری بخشی از شبکه فاضلاب «احمدگوراب» و «نخودچر» به همراه خط انتقال آن از طریق اعتبارات ملی انجام شده است.

لطفی در ادامه به حفر و تجهیز یک حلقه چاه در املش اشاره کرد و ادامه داد: اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب پکیج فاضلاب مسکن مهر 900 واحدی آستارا، هوشمندسازی شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب رضوانشهر و آبرسانی به شهرهای سیاهکل، دیلمان، اطاقور، تالش و جیرنده از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

وی با اشاره به پروژه‌های اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب گیلان خاطرنشان کرد: در هفته دولت جاری 23 پروژه اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آب در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه مرکز کنترل و مانیتورینگ شهرستان رشت تجهیز و راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در هفته دولت جاری، معاونت بهره‌برداری و سیستم تله‌متری آب رودسر افتتاح می‌شود.

لطفی به اشتغالزایی برای 173 نفر به طور موقت و پنج نفر به طور دائم با افتتاح پروژه‌های مذکور اشاره کرد و گفت: 99.8 درصد از شهرهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است، افتتاح سه طرح صنعتی با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در شهر صنعتی رشت از دیگر پروژه‌های افتتاحی نخستین روز از هفته دولت در گیلان است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil