جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی منتظری ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به اینکه برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است اظهار کرد: برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت گیلان آماده شده است.

وی به وجود قابلیت‌های گیلان در جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال گیلان تبدیل به قطب صنایع سلولزی کشور می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیشترین مواد اولیه صنایع سلولوزی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: در صنعت مذکور از ضایعات چوب استفاده می‌شود.

منتظری از پیگیری صدور پروانه واردات چوب برای صنایع سلولزی گیلان خبر داد و بیان کرد: توسعه زراعت چوب از جمله برنامه‌های در حال توسعه در استان است.

وی، توسعه صنایع سلولزی در ایجاد مشاغل جدید در گیلان را مهم عنوان کرد و گفت: به‌دنبال ایجاد شهرک مبل در استان هستیم و باید زمینه صادرات این محصول را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه صنایع سلولزی در اعمال تحریم‌ها کمترین آسیب را می‌بینند، خاطرنشان کرد: سالانه یک‌میلیون متر مکعب واردات صنایع سلولزی در کشور داریم.

منتظری در ادامه به رشد خوب صنایع دارویی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه صنایع غذایی عقب هستیم و باید در این عرصه فعالیت بیشتری انجام شود.

این مسؤول با تأکید براینکه زمینه فعالیت‌های حرفه‌ای صنعتی در گیلان فراهم شده است، اظهار کرد: قابلیت‌های بسیاری در استان وجود دارد و بیشتر اهداف تولیدی و صنعتی را در شهرک‌های صنعتی پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی را از مزیت‌های این استان ذکر کرد و افزود: از فضای صنعتی منطقه مذکور کمتر استفاده شده است.

منتظری با اشاره به ظرفیت پنج میلیون تنی تولید فولاد در گیلان، بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه هشت میلیون تن فولاد در استان وجود دارد.

وی، صنعتی کردن کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری را مهم خواند و تصریح کرد: گردشگری صنعتی از جمله قابلیت‌های گیلان است و باید به آن پرداخته شود.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil