جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حسین حقیقی با بیان اینکه ماليات سالم‌ترين منبع درآمد دولت است، اظهار کرد: دولت به عنوان حاکميت، مسئوليت وصول ماليات را براساس قانون برعهده دارد اما در نهايت اين مردم هستند که از اين ماليات منتفع شده و از امکانات، خدمات و بسترهاي ايجاد شده ناشی از آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان ماليات را در زمره حقوق شهروندی دانست و افزود: تامين هزينه‌های دولت از منبع ماليات در سال‌های اخير بيانگر تحول، رشد و پويایی در نظام مالياتی است.

وی با شاره به اصلاح قانون ماليات‌های مستقيم و طرح جامع مالياتی، افزود: قانون جديد ماليات‌های مستقيم و اجرایی شدن پروژه بزرگ طرح جامع مالياتی از اساسی‌ترين و اثرگذارترين اقدامات سازمان امور مالياتی کشور در راستای تحقق سياست‌های اقتصاد مقاومتی طی سال‌های اخير است.

این مقام مسئول فرهنگ‌سازی مالياتی را از عوامل مهم دستيابی به درآمدهای پايدار مالياتی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در امور مالياتی بايد مستمر، به‌موقع و کافی باشد، زیرا ارتقای فرهنگ مالياتی در جلوگيری از فرار مالياتی و تحقق درآمدهای پايدار مالياتی نقش بسزایی دارد.

حقیقی عنوان کرد:با ارتقای سطح آگاهی موديان در زمينه انجام تکاليف قانونی و هزينه‌کرد درآمدهای مالياتی، تمايل به پرداخت ماليات بيشتر می‌شود و مطمئنا نظام مالياتی و توسعه اقتصادی موفق‌تری خواهيم داشت.

وی با تاکید بر لزوم جلب اعتماد مودیان، خاطرنشان کرد:‌ از آنجایی که تغيير فرهنگ در عرصه ماليات به معنای ايجاد نگرش و يا تغيير و اصلاح آن می‌باشد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ و نگرش موديان نسبت به ماليات به سادگی و آسانی دگرگون شود لذا بر استمرار فرهنگ‏سازی ماليات بايد توجه شود.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil