جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی منتظری صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید گیلان اظهار کرد: دبیرخانه کارگروه مذکور فعال است و به‌دنبال کسب تمام سهمیه 470 میلیارد تومانی تسهیلات صنایع کوچک و متوسط استان هستیم.

وی سهمیه تسهیلات مذکور برای واحدهای کوچک و متوسط را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در گیلان عنوان کرد و افزود: کمک رسانه‌ها در اجرای کیفی امر مذکور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه آرامش ایجاد شده در کشور فرصت مناسبی برای استفاده از مزیت‌های موجود است، تصریح کرد: در تلاش هستیم مشکلات بخش صنعت و واحدهای تولیدی استان به کمترین حد برسد.

منتظری، اعمال تحریم‌ها علیه کشور را به مرور زمان خواند و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران واژه فلج‌کننده را به‌کار برد اما فلج نشدیم.

وی به وارد آمدن آسیب‌ها به دلیل اعمال تحریم‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: برطرف کردن آسیب‌ها نیازمند زمان است زیرا روزهای متوالی باید روی موضوعی کار شود تا آن امر تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به انتقادها در جامعه، خاطرنشان کرد: از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم اما شرایط تخریبی مناسب نیست.

منتظری، ایران را کشوری ثروتمند توصیف کرد و یادآور شد: آسیب‌های وارد شده ناشی از اعمال تحریم‌ها را باید ترمیم کنیم تا گیلان به شرایط ایده‌آل خود برگردد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گیلان آماده جهش اقتصادی است، اظهار کرد: سال گذشته در ثبت پروانه‌های تاسیس واحدهای تولیدی رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: اگر 10 درصد از پروانه‌های تاسیس واحدهای تولیدی تحقق پیدا کند بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شود و این امر نشانه خوبی برای توسعه گیلان است.

منتظری، احداث آزادراه قزوین ـ رشت و راه‌آهن در حال احداث قزوین ـ رشت در جذب سرمایه‌گذاری گیلان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: وجود منطقه آزاد انزلی، گیلان را یکی از استان‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به همراهی بسیار خوب مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت برنامه‌ها در گیلان، تصریح کرد: فصل‌های متوالی در فضای بهبود کسب و کار رتبه برتر کشور را کسب کردیم و بیشتر آن در حوزه صنعت و بازرگانی گیلان اتفاق افتاده است.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil