جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : وحید طیفوری در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در راستای برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، با اشاره به قدمت کم فعالیت های آماری به روش علمی در کشور، اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 به روش ترکیبی و مدرن انجام خواهد شد که تاکنون در بسیاری از کشورها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال برنامه های مطالعاتی، اجرایی، اسنادی و مقایسه ای سرشماری 95 طول کشیده است، افزود: حذف کاغذ در سرشماری سال 1395 نوآوری سازمان آمار و اطلاعات است. در واقع امسال سرشماری «سبز» و سازگار با محیط زیست اتفاق خواهد افتاد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان تغییر یک روش سنتی به مدرن را دشوار دانست و گفت: با همتی که در مرکز آمار و سازمان های استانی برنامه و بودجه وجود دارد، این اتفاق رقم خواهد خورد و سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی و با استفاده از پرسشنامه الکترونیکی در کشور انجام می شود.

طیفوری از اجرای سرشماری اینترنتی تنها در 4 کشور دنیا خبر داد و اضافه کرد: هرچقدر سرشماری به روش اینترنتی را فراگیر کنیم، قطعا دقت آمار و اطلاعات را افزایش و مدت زمان فعالیت میدانی را کاهش داده ایم.

وی با بیان اینکه سرشماری به روش اینترنتی در گیلان همزمان با سراسر کشور از 3 مهرماه 95 آغاز می شود و تا 24 آبان ماه 95 ادامه دارد، متذکر شد: سایت sarshomari95.ir پیش بینی شده است و افراد مطلع خانوار می توانند با مراجعه به این سایت و تکمیل پرسشنامه ها، کد آماری دریافت نمایند.

معاون سازمان برنامه و بودجه گیلان 25 مهر لغایت 25 آبان را مدت زمان اجرای سرشماری شهری و روستایی مکان به مکان دانست و خاطرنشان کرد: پرسشگران از کسانی که کد آماری به روش اینترنتی را نداشته باشند، مجددا به روش حضوری سرشماری می کنند. اطلاعات اخذ شده به وسیله تبلت ذخیره سازی و به server مرکز آمار منتقل می شود لذا در پایان هر روز امکان رصد وضعیت سرشماری وجود دارد.

رئیس ستاد سرشماری گیلان از آغاز اطلاع رسانی زودهنگام و پیش از موعد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 خبر داد و یادآور شد: کار اطلاع رسانی از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز و لوگوی سرشماری در سایت سازمان برنامه و بودجه استان طراحی شده است لذا آخرین اطلاعیه ها و اخبار مربوطه در این بخش درج می گردد. باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که اجرای موفق سرشماری اینترنتی به عنوان یک روش نو و علمی، ایران را به سرآمد منطقه تبدیل خواهد کرد.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil