جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فریدون حاجی زاده، رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با ضمن تبریک و گرامیداشت 26مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان ذخایر انقلاب اسلامی برای کشور هستند و ورود این عزیزان نقطی عطفی در تاریخ ایران است .

وی افزود: آزادگان با استقامت، صبر و پایداری و تحمل رنج و سختیهای در دوران اسارت سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شدند و ثابت کردند جوانان با غیرت نظام ما لحظه از اهداف و آرمان انقلاب و امام (ره)کوتاه نخواهند آمد.

حاجی زاده تصریح کرد: آزادگان سر افزار ما در برابر ظلم و ستم ظالمان ایستادگی کردند و آنچه داشتند صادقانه برای حفظ و بقای نظام خود تقدیم انقلاب کردند.

وی گفت: معامله با خداوند ایمان قوی می خواهد که آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و ثابت کردند که اجر الهی را بر همه چیزهایی دنیوی ترجیع می دهند.

در ادامه حجت الاسلام رفیعی پور کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد بیان کرد: 26مرداد یادآور ورود آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق به کشور است .

وی با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر اینکه «اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فکرتان بود»، ادامه داد: امام بزرگوار همواره یاد این عزیزان بودند.

وی 26مرداد 1369را يکي از خاطره‌انگيز‌ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي دانست و عنوان کرد: 26مرداد سال 1369 شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزيدند .

کارشناس فرهنگی بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: آزادگان عزیز ما سال‌هاي زجر و شکنجه، دشمن را تحمل کردند ولی تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمودندو لحظه برای رسیدن به اهداف خود کوتاه نیامدند تا در بازگشت به ايران اسلامي در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه‌اي براي صلابت و استقامت مردان و زنان ايران اسلامي باشند.

حجت  الاسلام رفیعی پور خاطر نشان ساخت: آزادگان با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه و  درس گرفتن از زندگی انقلابی اسوه صبر و پایداری شدند، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil