شنبه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت اظهار کرد: از شهروندان می خواهیم از مزاحمت، شوخی و تماس های غیر ضروری با سامانه ۱۲۵ خودداری کنند تا نیروهای آتش نشانی بتوانند، امداد رسانی مناسب را برای حادثه دیدگان انجام دهند.

وی با بیان این که مزاحمت تلفنی از جمله مشکلاتی است که اغلب نهادهای امدادی و اورژانسی با آن مواجه هستند، اظهار کرد: این مشکل در زمینه تلفن های ضروری از جمله آتش نشانی و اورژانس دیده می شود.

مومنی بیان داشت: اگر چه ممکن است که مزاحمان فقط از روی تفنن ، شوخی و بیکاری با 125 تماس بگیرند، اما آنها با اشغال کردن خطوط تلفنی آسیب های فراوانی را به شهر و شهروندان وارد می کنند.

وی با بیان این که در قانون مجازات ها برای افرادی که مزاحمت تلفنی ایجاد می کنند مواردی پیش بینی شده، تصریح کرد: بر اساس قانون اصلاح تبصره دو ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار اول پس از کشف ، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود.

مومنی ادامه داد: همچنین طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر کسی به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص مزاحمت ایجاد کند، بنا به رای مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه می شود.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین آمار، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت دارای 287 آتش نشان در 12 ایستگاه است.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil