جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدولی روزبهان با بیان اینکه پرداخت 500 میلیارد ریال دیگر از طلب چایکاران شمال پرداخت شد، افزود:با واریز این مبلغ جمع پرداختی به چایکاران گیلان و مازندران به حدود هزار و 500 میلیارد ریال معادل 80 درصد مطالبات شان خواهد رسید.

وی گفت:پارسال در همین  محدوده زمانی حدود 700 میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شده بود که امسال حدود 110 درصد بیشتر پرداخت شد.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت تاکنون چایکاران شمالی 104 هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند،ادامه داد : تولید این محصول60 درصد بیشتر شده است.

رئیس سازمان چای کشور یادآور شد:با تولید مناسب چای در کشور میزان صرفه‌جویی در واردات چای طی دو ساله اخیر به حدود ۷۵ میلیون دلار رسیده است، در حالی که سال قبل این صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلار بود.

روزبهان تأکید کرد:در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳ درصد از نیاز کشور تأمین شد و در سال پس از آن به ۱۸ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری ۲۳ درصد از نیاز کشور پاسخ داده شود و شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در این بخش نمود پیدا کند

وی درباره تولید چای خشک طی سال‌های اخیر اظهار داشت: میزان تولید چای خشک در سال ۱۳۹۳ به ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن، در سال ۱۳۹۴ به ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن و در سال جاری به ۲۴ هزار تن خواهد رسید.

گفتنی است، برداشت برگ سبز چای در 3 نوبت در بهار ، تابستان و پاییز انجام می شود. گیلان و مازندران بیش از 25 هزار هکتار باغ چای دارد.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil