جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محسن ناصراسلامی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان در جریان بازدید خبرنگاران از شرکت صنایع شیر پگاه گیلان با اشاره به جایگاه شیر و محصولات لبنی در ارتقای فیزیک بدنی انسان اظهار کرد: توصیه بسیاری برای استفاده از شیر در احادیث ائمه(ع) شده است.

وی به قدمت 63 ساله شرکت صنایع شیر ایران اشاره کرد و افزود: شرکت مذکور نخستین و بزرگ‌ترین شرکت صنایع لبنی در ایران و خاورمیانه است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان با بیان اینکه این صنعت به‌تدریج در کشور رشد کرده است، تصریح کرد: اکنون در 16 استان سایت تولیدی داریم و روزانه 3 هزار و 600 تن شیر فرآوری و بسته‌بندی می‌شود.

ناصراسلامی از تولید 440 نوع محصول لبنی در شرکت صنایع شیر ایران خبر داد و بیان کرد: با تولید محصولات مختلف توانستیم ذائقه‌های استانی را پوشش دهیم.

وی، استاندارد جهانی میانگین مصرف شیر را سالانه 300 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سالانه 75 کیلوگرم شیر در ایران مصرف می‌شود و تا متوسط سرانه جهانی فاصله بسیاری داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان با اشاره به تأثیرگذاری سرانه مصرف شیر در رشد و سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به هر بهانه‌ای مصرف شیر در کشور را افزایش دهیم.

ناصراسلامی به کاهش 40 درصدی بیماری دیابت با مصرف لبنیات اشاره کرد و یادآور شد: در شیر سه درصد پروتئین وجود دارد و این میزان پروتئین در گوشت 17 درصد است.

وی با تأکید بر ترویج مصرف شیر و لبنیات در جامعه، اظهار کرد: مصرف لبنیات در کاهش شکستگی استخوان و دندان تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان از غنی‌سازی 15 میلیون لیوان شیر مدارس گیلان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: حفظ سلامتی و کنترل قیمت‌ها از مأموریت‌های ما در جامعه است.

ناصراسلامی با بیان اینکه ترویج مصرف شیر و لبنیات فارغ از نشان ویژه‌ از برنامه‌های شرکت صنایع شیر ایران است، تصریح کرد: کمک به برنامه‌های دولت از ماموریت‌های شرکت مذکور است.

وی به سود 9 دهم درصدی شرکت صنایع شیر پگاه گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت مذکور بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود اما اولویت ما ارتقای سلامت جامعه است.

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil