شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حسین حقیقی، با بیان اینکه سازمان امور مالياتی برای وصول ماليات نيازمند دستيابی به اطلاعات هويتی و فعاليت‌های اقتصادی افراد، بنگاه‌ها و به طور کلی فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: با اجرای طرح جامع مالياتی، اين امر محقق می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بيان اينکه طرح جامع مالياتي جزو اهداف استراتژيک نظام مالياتی کشور محسوب می‌شود،‌ افزود: قطعا اجرای این طرح کمک شايانی به تسريع مبادلات اقتصادی می‌کند.

وی طرح جامع مالیاتی را سدی در برابر فرارهای مالياتی دانست و اضافه کرد: اين طرح افزايش سرعت و دقت در ارائه خدمات را به همراه خواهد داشت و موجب رضايت‌مندی هرچه بيشتر موديان و افزايش اعتماد آنان به نظام مالياتی و نهايتا موجب ارتقای فرهنگ مالياتی و خوداظهاری در نظام مالياتی می‌شود.

حقیقی درآمدهای پایدار مالیاتی را از اولویت‌های مهم سازمان امور مالیاتی برشمرد و یادآور شد: موفقیت نظام مالیاتی در تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی، وابستگی اقتصاد و بودجه کشور به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد و موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی می‌گردد.

وی نگرش سازمان امور مالیاتی به تولید و صنعت را نگاهی حمایتی دانست و بیان کرد: در نظر گرفتن مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی، در قانون جدید مالیات‌های مستقیم نشان از رویکرد حمایتی نظام مالیاتی از تولید و صنعت دارد. در واقع سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای ماده 132 قانون جدید و تعیین مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی گامی موثر در رفع موانع تولید بر داشته است.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil