پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امیرمحمدپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: امروز به ازای هر 100 شهروند رودسری 1.8 مترمربع فضای کتابخانه عمومی موجود است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه رقم مذکور باید 4.46 مترمربع و در چشم‌انداز توسعه به هشت متر برسد، افزود: به ازای هر نفر باید سه کتاب موجود باشد اما اکنون به ازای هر نفر زیر یک کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه در رودسر 2.4 نفر عضو داریم، ادامه داد: این تعداد باید به 12 نفر برسد ضمن اینکه امسال رودسر جزو شهرستان‌های هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای شاداب سازی قرار دارد.

وی فضاسازی کتابخانه عمومی «ابوجعفر هوسمی رودسر» را از اولویت‌های این نهاد خواند و گفت: امیدواریم که هر چه سریع‌تر در زمینه شاداب‌سازی کتابخانه قدیمی به عنوان نماد رودسر با کمک شهرداری اقدام شود.

محمدپور با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی امروز یک امر فرهنگی است، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی محل تبادل اندیشه‌ها و تدبیر بوده و به مباحث مختلفی مانند پاتوق نوبسندگان برنامه‌های کودک علاوه بر نگه‌داری کتاب و امانت داری آن به اعضا می‌پردازد.

وی اضافه کرد: کتابداران هر کتابخانه مبنای انتخاب کتاب‌های موجود در کتابخانه هستند و بر اساس ذائقه اعضا کتاب تقاضا می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کتابخانه چابکسر نیازمند توسعه است، گفت: در بحث تجهیزات امسال سه برابر سال گذشته کار شده است.

وی درباره پرداخت نیم درصد شهرداران رودسر به کتابخانه‌های عمومی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری این موضوع برطرف شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از تجهیز 98 درصد این کتابخانه به بخش کودک خبر داد و افزود: اگر بخواهیم کتابخوانی را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم نیاز است که از کودکان آغاز کنیم.

فرماندار رودسر در جلسه مذکور نیز اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت که در این صورت می‌توان از جامعه نخبه و فرهیخته استفاده کنیم.

امیر جانبازی به اهتمام تمام مسؤولان در زمینه‌سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: ایجاد فضا برای کتابخوانی و توسعه آن در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار دارد.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil