پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : ابوالفضل باقری‌منش، ارتباطات در جهان امروز را گسترده خواند و اظهار کرد: در چنین فضایی کتمان بسیاری از کارها بسیار سخت است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت پست در ایران افزود: قدمت پست ایران به 2 هزار و 500 سال پیش برمی‌گردد و با توجه به مردمی بودن پست، خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌دهد.

مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه در گیلان حدود 800 واحد پستی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، افزود: بزرگ‌ترین شبکه ارتباطی فیزیکی را در کشور داریم و در هیچ سازمانی به این میزان دفاتر پستی وجود ندارد.

وی 400 دفتر پستی گیلان را روستایی و خصوصی عنوان کرد و گفت: 350 دفتر خصوصی شهری و 50 دفتر پستی دولتی در گیلان فعالیت می‌کنند.

باقری‌منش با اشاره به اینکه 650 نفر نیروی انسانی در پست گیلان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: این رقم عدد قابل توجهی بوده و بحث معیشتی و اشتغالزایی در پست مطرح است.

وی استانداردسازی آدرس‌ها را یکی از برنامه‌های مهم پست گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح «جی‌نف» در راستای استانداردسازی آدرس‌های اماکن شهری و روستایی و مسکونی و تجاری اجرایی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون 100 درصد طرح جی‌نف در شهرهای گیلان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: آدرس 50 درصد اماکن روستایی گیلان به‌روز شده است.

وی اجرای طرح جی‌نف را برای ارائه خدمات با دریافت اطلاعات آدرس‌های مکان را تاثیرگذار دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند.

باقری‌منش با تصریح بر اینکه پنج دستگاه عضو اصلی طرح جی‌نف هستند، متذکر شد: تاکنون دو جلسه برای شناسایی معابر در گیلان برگزار شده و آدرس‌دهی استاندارد می‌شود.

وی سالم‌سازی اقتصاد را نخستین اثر اجرای طرح جی‌نف عنوان کرد و یادآور شد: در روزمرگی خود برای یک آدرس هزینه‌های اضافه پرداخت می‌کنیم و ترددها زیاد می‌شود اما با اجرای طرح جی‌نف بار هزینه‌های زائد و ترافیکی و ترددها کاهش می‌یابد.

مدیرکل پست گیلان در ادامه از رشد هشت درصدی ترافیک پستی در این استان طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: سال گذشته در مجموع 17 درصد ترافیک پستی بود اما امسال تاکنون افزایش یافته است.

وی به تصویب لایحه اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان اشاره کرد و یادآور شد: طبق این اساسنامه نظارت و حاکمیت دولتی پست باقی می‌ماند و یکسری وظایفی را به‌عهده دارد.

باقری‌منش از ثبت‌نام 168 هزار نفر متقاضی کارت هوشمند از اردیبهشت تا پایان تیرماه امسال در گیلان خبر داد و افزود: امسال 13 هزار نفر نیز ثبت مالیاتی به صورت الکترونیک در پست گیلان انجام شد.

وی زیرساخت‌های پست گیلان را بسیار قوی خواند و گفت: تمام سازمان‌های پست استان دارای آنتن رادیویی هستند و در ارائه خدمات وابستگی به تهران نداریم و به جای کاهش ترافیک پستی، هشت درصد رشد داریم.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به اینکه کسب و کار در پست زیاد و اعتماد برقرار است، خاطرنشان کرد: پست به عنوان صنعت و زیربنای اقتصادی در کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به دولت کمک کند.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil