جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در چهل‌وسومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان که با حضور روسای سازمان‌ها و ادارات عضو کارگروه در شهر صنعتی رشت برگزارشد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه فراهم سازی زیرساختهای لازم جهت توسعه و رونق صنعت در استان، اظهار کرد: علی رغم مشکلات موجود، اقدامات قابل توجهی در راستای رفع موانع تولید در استان گیلان انجام شده است.

وی افزود: فراهم سازی امکانات زیرساختی لازم برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های تولیدی در شهر صنعتی رشت، نظیر احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی رشت، روشنایی معابر و فازجدید تعریض جاده شهرصنعتی رشت با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تمامی مسئولان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی می‌بایست با جدیت بیشتر به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خدمت نمایند.

تجفی تصریح کرد: تاکنون پرونده 536 مورد از متقاضیان تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در کارگروه رفع موانع تولید مصوب و به بانکهای عامل معرفی شده که بانکها می‌بایست با تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور موجبات رونق بیشتر واحدهای تولیدی را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون 400 میلیارد ریال به 41 واحد صنعتی پرداخت شده است و پرونده‌های دیگر نیز در شرف پرداخت تسهیلات قرار دارند. خوشبختانه تاکنون نسبت به استان‌های دیگر گیلان در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی وضعیت خوبی دارد اما اعتقاد من این است که در پرداخت این تسهیلات باید وضعیت ما به مراتب بهتر باشد.

موفقیت‌های مالیاتی وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد

در ادامه حسین حقیقی، مدیرکل امور مالیاتی استان نگرش سازمان امور مالیاتی به تولید و صنعت را نگاهی حمایتی دانست و بیان کرد: در نظر گرفتن مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی، در قانون جدید مالیات‌های مستقیم نشان از رویکرد حمایتی نظام مالیاتی از تولید و صنعت است و سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای ماده 132 قانون جدید و تعیین مشوقها و معافیتهای مالیاتی گامی موثر در رفع موانع تولید بر داشته است .

وی درآمدهای پایدار مالیاتی را از اولویت‌های مهم سازمان امور مالیاتی بر شمرد و افزود: موفقیت نظام مالیاتی در تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی، وابستگی اقتصاد و بودجه کشور به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد و موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی می‌گردد .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil