جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : در استان گیلان 8 مرکز دفن پسماند ساحلی وجود دارد که با فاصله اندکی از محدوده ساحلی فعالیت می کنند.

قربانعلی محمدپور گفت:34 بیمارستان شامل 25 واحد دولتی و 9 واحد خصوصی در استان فعال هستند که از این تعداد،31 بیمارستان به سیستم امحای پسماند عفونی مجهز و سه بیمارستان فاقد تجهیزات مورد نیاز در این خصوص هستند و مجموع این بیمارستان‌ها قریب به 7 تُن پسماند عفونی تولید می‌کنند.

وی افزود:بخش خصوصی فعال در این حوزه،به دلیل برخورداری از تجهیزات مربوطه(همچون اتوکلاو)قادر به امحای 25 درصد از زباله های عفونی بیمارستان ها است که در مناطق لاکان و شفت امحا می‌شوند.در این میان باقی زباله های عفونی تحویل مدیریت شهری می‌شود و شهرداری موظف است زباله‌های مذکور را به مراکز دفن تعیین و مشخص  شده منتقل کنند.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان تصریح کرد:به دانشگاه علوم پزشکی این خطه نیز مکتوب ابلاغ شده که نسبت به برخورداری بیمارستان های تازه تاسیس به تجهیزات مرتبط با بی خطر سازی زباله ها دقت نظر لازم لحاظ شود و از مراکز درمانی که فاقد این تجهیزات هستند بهره برداری نشود.

وی در خصوص وجود زباله ها در سواحل دریای خزر نیز معتقد است نظارت کامل بر امحا لحاظ می شود و آنچه که بعضا از غوطه ور بودن زباله ها در سواحل به گوش می رسد،مربوط به سرازیر شدن زباله‌ها و آلودگی ها به رودخانه‌ها و به تبع انتقال آن از مسیر جاری این رودها به سواحل دریای خزر می‌شود.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil