پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جدیدترین گزارش رسمی مرکز اطلاعات شبکه و اینترنت چین حاکی از آن است که تعداد کاربران این کشور در ماه ژوئن (خرداد - تیر) به 710 میلیون نفر رسیده که این رقم حدود 3.1 درصد از میانگین جهانی بیشتر است.

در این گزارش آمده است که چین حدود 21 میلیون و 300 هزار نفر از کاربران جدید خود را در نیمه اول سال 2016 میلادی کسب کرده که این روند جذب، نسبت به زمان مشابه سال 2015، نشان دهنده رشد 1.3 درصدی است.

نکته جالب توجه در گزارش منتشر شده، این است که 191 میلیون نفر از کاربران یاد شده در این کشور که حدود 27 درصد از کل کاربران اینترنتی چین را تشکیل می دهد، در مناطق روستایی زندگی می کنند.

مرکز اطلاعات شبکه و اینترنت چین با ذکر این آمار یادآور می شود که همچنان فاصله زیاد 35.6 درصدی در نرخ نفوذ اینترنت در مناطق شهری و روستایی دیده می شود.

شینهوا در گزارشی اعلام کرد، تعداد کاربران چینی که از تلفن های همراه هوشمند برای استفاده از اینترنت بهره می گیرند، به 656 میلیون نفر رسیده که این تعداد، رقمی معادل 92.5 درصد از کل کاربران اینترنت این کشور را تشکیل می دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، میانگین مدت زمان استفاده کاربران چینی از وبسایت ها، 3.8 ساعت در روز است که این رقم نسبت به سال 2015 نشان دهنده افزایش زمانی معادل 0.3 ساعت است.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که اداره نظارت بر شبکه های اینترنتی در چین اوایل تیر ماه سالجاری اعلام کرده بود که با افزایش مدیریت بر نرم افزارها و شبکه های جهانی، باید نظارت و سختگیری های بیشتری برای کاربران در نظر گرفته شود.

بر اساس آمارهای موجود، 4 میلیون و 230 هزار وبسایت و پایگاه اینترنتی در چین فعال است و هر سال نیز رشد آنها به 26.3 درصد می رسد.

همچنین نرخ وابستگی جامعه چین به اینترنت نزدیک به 3.9 درصد بیشتر از کشورهای پیشرفته و 10 درصد بیشتر از کشورهای آسیایی برآورد شده است.

همچنین براساس گزارش وزارت بازرگانی چین، این کشور قصد دارد ارزش تجارت اینترنتی خود را تا سال 2020 میلادی به شش هزار و 550 میلیارد دلار برساند.

در سال گذشته میلادی ارزش دادو ستدهای اینترنتی و خرید و فروش های آنلاین در چین رشدی بیش از 22 درصد در مقایسه با سال 2014 میلادی داشت و انتظار می رود این سیر صعودی تا پنج سال دیگر حفظ شود.

شمار مشترکان تلفن همراه در چین هم اکنون به 668 میلیون نفر رسیده است که تقریبا معادل نیمی از جمعیت کشور است و 90 درصد از این مشترکان از طریق تلفن های همراه به اینترنت متصل می شوند.

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil