جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: پروفسور نهاوندچی، استاد تمام ایرانی دانشگاه علم و صنعت نروژ در نشست تخصصی بررسی جا به جایی‌های زمین، سازه‌ها و ابنیه فنی با استفاده از ماهواره‌ها که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار شد، با اشاره به برخورداری دانشجویان ایرانی از آخرین امکانات رشته نقشه برداری در دانشگاه‌های کشور، ایران را کشوری پیشرفته در زمینه نقشه برداری دانست و گفت: سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌های ایران با دانشگاه علم و صنعت نروژ تقریبا در یک سطح است، یعنی دانشجویان ایرانی از تازه ترین امکاناتی که در رشته نقشه برداری در دنیا وجود دارد، در داخل کشور برخوردار هستند.

وی افزود: تعداد مقالات ارایه شده از سوی اساتید و دانشجویان رشته مهندسی نقشه برداری در مجلات معتبر بین المللی زیاد است و ایران در زمینه نقشه برداری، کشوری پیشرفته به شمار می‌رود. حتی نسبت به برخی از کشورهای اروپایی در این حوزه در جایگاه بالاتری قرار دارد. پروفسور نهاوندچی  در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در رشته نقشه برداری، افزود: انجام فعالیت‌های نقشه برداری به صورت کلاسیک بسیار گران قیمت است، اما استفاده از فناوری و اطلاعات ماهواره‌ها به این حوزه بسیار کمک می‌کنند تا دسترسی به اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه شود.

گفتنی است، حسین نهاوندچی مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دریافت کرده و پس از اخذ مدرک دکتری در دانشگاه سلطنتی سوئد، به عنوان استاد تمام دانشگاه علم و صنعت نروژ مشغول به تدریس است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil