پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: روز سوم از آغاز عملیات پاکسازی جزیره الخالدیة می‌گذرد که در آن نیروهای «تیپ علی اکبر(ع)»، «امام علی(ع)»، «سید الشهداء»، «انصار العقیدة»، «کتائب حزب الله»، «عصائب اهل حق»، «سپاه بدر» و نیروهای ارتش و امنیتی عراق موفق شده اند در روز سوم از عملیات تقریبا 90 درصد از مناطق را پاکسازی کنند و تنها مناطق مرزی با شمال رود فرات آلوده به داعش باقی مانده است.

بنا به این گزارش، ابتدا عصر روز گذشته نیروها توانستند خطوط ارتباطی «منطقه البوبالی» در جنوب مرکز جزیرة الخالدیه، «البوعبید» در شمال غرب و «لملاحمة» در شرق این منطقه را به طور کامل قطع کنند و سپس علیه مواضع تروریست‌ها هجوم بیاورند.

نیمه شب گذشته نیروهای عراقی توانستند مناطق «البوعبید»، «البوبالی» و «الملاحمة» و راه‌های ارتباطی بین «املاحمة»، «البوعبید» و «البوبالی» را به طور کامل پاکسازی و تثبیت کنند.

همزمان نیروهای متخصص شروع به پاکسازی راه‌های ارتباطی بین مناطق آزاد شده کردند تا سرعت پیشروی نیروها افزایش پیدا کند.

در حال حاضر نیروها خود را به نزدیکی رود فرات رسانده‌اند و تنها مناطق «البودمنة» و مزارع نزدیک رود فرات را باید پاکسازی کنند.

انهدام اتاق عملیات تروریست‌ها در منطقه «البوجریش»، تسلیم شدن ده‌ها تروریست در مناطق «البوبالی» و «البوعبید» و کشته و زخمی شدند 70 تروریست که در بین آن‌ها تعدادی تک تیرانداز وجود داشت و انهدام حداقل 3 خودروی انتحاری از دستاوردهای دو روز گذشته بوده است.

همزمان با پاکسازی این مناطق، نیروهای عراقی به سرعت اهالی مناطق را به دیگر مناطق امن منتقل کردند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

بنابر این گزارش، برخی رسانه‌ها خبر از پاکسازی کامل جزیره الخالدیه می‌دهند که صحت ندارد. اما 90 درصد منطقه پاکسازی شده و از لحاظ نظامی این منطقه ساقط شده محسوب می‌گردد.

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil