جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی استان برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای سه ویژگی اساسی اظهار کرد: اسلامی بودن، مردمی بودن، استکبار ستیز بودن از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بی‌تردید راه مقابله با تبلیغات مسموم دشمن، رساندن اندیشه‌های زلال و معارف اسلام ناب محمدی(ص) با ابزار هنر است تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در دیدار با رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 فرمودند « مسئله تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است» از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) تبلیغات صحیح برای صدور انقلاب اسلامی ضروری بود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه تبلیغات یعنی ارتباط با مخاطب و لازمه آن شناخت مخاطب است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع رؤسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 61 فرمودند «در عرف دنیا، تبلیغات، عبارت از جلب کردن نظرها به یک چیز است، این مفهوم تبلیغات در دنیای امروز است، یعنی چیزی را که نیست، هست جلوه دهند و چیزی را که هست، صدها و یاهزاران برابر بزرگ کنند و آب و رنگ و لعاب و شکلِ بزک کرده به آن بدهند، اما ماهیت کار ما غیر این است، ما حقیقت درخشنده‌ای به نام توحید و اسلام داریم که در زیر ابرهای جهالت‌ها و عنادها و دشمنی‌ها و خصومت‌ها پنهان است تبلیغ، یعنی ما آن حقیقت را به ذهن و مغز انسان‌ها برسانیم».

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اینکه باتوجه به اهمیت ساماندهی مناسبت‌های انقلاب اسلامی، در 12 مرداد سال 1359 با تأیید معمار کبیر انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت،افزود: این شورا حسب ماده چهار اساس‌نامه پنج هدف را دنبال می‌کند.

وی ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگاه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن،برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور بزرگداشت مناسبت‌های جهان اسلام با همکاری مراجع ذی‌ربط همانند وزارت خارجه و تقویت و تحکیم ارزش‌ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبری نظام را از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این نهاد عمومی غیردولتی برآمده از متن انقلاب برای صیانت از آرمان‌های نظام مقدس اسلامی ایجاد شده است، گفت: عموم دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و سازمان‌های مردم نهاد یاری‌رسان شورا در پاس داشت مناسبت‌های انقلابی هستند.

وی ادامه داد: تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسیر درست این نهاد، نشان افتخاری است که مایه دلگرمی همه کارکنان آن می‌باشد، آنجا که فرمود «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این سالها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده است».

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شاخص برنامه‌ریزی‌های شورا را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، ذّره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام اشجری رصد توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل داخلی آن، و بی‌اثر نمودن توطئه‌ها با بصیرت‌افزائی و حضور مردم را از اساسی‌ترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و افزود: خنثی نمودن توطئه فتنه‌گران در سال‌های 78 و 88 یکی از بارزترین موفقیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که با فراخوان عمومی و لبیک گوئی مردم بصیر، ریشه انقلاب مستحکم‌تر شد.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را سکان‌دار حرکت‌های انقلابی خواند و یادآور شد: حرکت‌های انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محوریت آیت‌الله ‌جنتی به عنوان زبان گویای ولایت و عمار انقلاب، در تمامی صحنه‌های مبارزه با استکبار حضور تعیین کننده داشته است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جوانان انقلابی و امت حزب اللهی گیلان نخواهند گذاشت که جریان باطل فتنه دوباره احیا شوند و هر زمان احساس خطر کنند هشت دی دیگری را رقم خواهند زد.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه مردم گیلان همواره نشان داده‌اند که شایسته تمجید هستند و هیچگاه از پیمان خویش با ولایت دست برنخواهند داشت افزود: این روزها که پیکرهای مطّهر شهدای مدافع حرم، فضای شهرمان را معطر کرده است نشان از بالندگی و سرزندگی انقلاب اسلامی است

وی خاطرنشان کرد:آنانی که به وعده‌های فریب کارانه آمریکا دل خوش داشته‌اند از مسیر انقلاب و راه امام فاصله گرفته و ندامت و پشیمانی گریبانگیرشان خواهد بود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه طنین شعار مرگ بر آمریکا در 13 آبان امسال پرشورتر از هر سال در خیابان‌های شهرمان نواخته خواهد شد گفت: برخود لازم می‌دانم در سی و ششمین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همه کسانی که در زمینه سازی حضور مردم در مناسبت‌های انقلاب اسلامی  نقش آفرینی کردند، به ویژه مدیران دستگاه‌های فرهنگی اصحاب رسانه صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil