چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جمع کثیری از شیفتگان حضرت امام جعفر صادق (ع) از محل روبه روی سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان آستارا با پای پیاده به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداختند.
مردان و زنان شرکت کننده در این آیین با پوشیدن لباس های حزن و اندوه در یک هوای ابری عشق و علاقه خود را به امام ششم شیعیان نشان دادند.
برپایی ایستگاه های مختلف صلواتی و پذیرایی از عزاداران با پخش خرما و شربت و سایر احسان و نذورات حال و هوای خاصی را به آیین عزاداری خیابانی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در آستارا بخشیده بود.
مدرس حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهرستان گفت: شخصیت امام صادق (ع) آیینه ذات حق تعالی بود.
حجت الاسلام محرم فیضی با اشاره به اینکه شاگردان امام جعفر صادق (ع) در آن زمان محافظان اصلی حریم اسلام بودند ، افزود: امروز شیعیان واقعی باید با تبعیت از سیره رئیس مذهب شیعه با اعمال صالح خود بتوانند نگهبان اصلی مکتب تشیع باشند.
وی با بیان اینکه امام جعفر صادق با تربیت عالمان بزرگ توانست شجره طیبه اسلام را آبیاری کند ، اضافه کرد: علاقه و محبت به ائمه اطهار (ع) باید با توحید و ایمان حقیقی به حق تعالی نشان داده شود.
حجت الاسلام فیضی تقوا و صداقت را پیام اصلی سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد و افزود: برای اینکه جامعه اسلامی به سمت سعادت و موفقیت پیش برود باید اخلاق و رفتار مسلمانان رنگ و بوی معنوی به خود بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان از تمامی ابزارها و نیروهای لازم برای سرکوب کردن دین اسلام استفاده می کنند ، بیان کرد: بنا به وعده صریح خداوند چراغ پرفروغ قرآن و اسلام هیچ وقت خاموش نمی شود.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش های این آیین بود.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

















نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil